Anonym skrev 2012-03-05 15:35:32 följande:
det jag blir "rädd" för kan vara tex att de får göra saker ensamma som de egentligen ska vara två att göra. Har en bekant som jobbar där som bekräftade detta och har även stått i tidningen om det och att man försöker lösa det.
Vad är arbetsuppgifterna, hur kan en dag se ut?
Detta är ett sommarjobb, det är skillnad i utbildning väl? Kortare för sommarvikarier?
Hur går intervjuerna till, exempel på frågor - och hur ska man tänka själv? Jag är väl ingen övermänniska som kan och vet allt men jag tycker själv att jag har hög moral, skinn på näsan och är ärlig och kan säga ifrån. Sedan vet jag ju inte hur det är att arbete i ett fängelse!
I kallelsen står att man ska räkna med 2h vid intervjun, inklusive information i grupp. Hur går dessa intervjuer till?
Aha, då förstår jag. Ensamarbete är inget bra såklart, men det händer. Beroende på anstalt skulle jag oroa mig olika mycket.
Intervju/antagningsförfarandet har ändrat sig så mycket sen jag intervjuades (år 2000), så jag har inga svar på de frågorna tyvärr. På min tid fick man träffa personalansvarige, beskriva hur man trodde man skulle reagera om en intagen fick ett utbrott för att det saknades leverpastej till smörgåsen på morgonen. Typ, sen var det klart. Det var inte så petigt på den tiden