• Anonym

Överföring nordea-swedbank, hur lång tid? Lurad?

Ok, utan att gå in alldeles för mycket på vad som har hänt så sas det att en överföring gjordes till mitt konto i fredags kväll. Från nordea till mitt konto i swedbank. Personen sa att pengarna skulle dras från sitt konto igår.

Därmed så borde dom ju vara inne på mitt konto senast idag? Finns det inte nån lag som säger att det ska ta högst 1 bankdag o det blir ju idag?

Om pengarna inte kommer in, hur går jag då vidare för att få dom? Det är alltså mina pengar från början.  

• Svar på tråden Överföring nordea-swedbank, hur lång tid? Lurad?
  • Anonym

Hmmm... Detta hittade jag skrivet nånstans på nätet

"enligt en överenskommelse mellan bankerna som ingår i clearingsystemet ska pengar som överförs en vardag före kl 13:25 ska bokföras samma dag!!! Gör du överföringen efter denna tid en fredag kommer pengarna in måndagen på morgonen. Det ska ALDRIG ta tre dagar att föra över pengar mellan banker! Om du kan bevisa att pengarna skickats före 13:25 kan du KRÄVA att pengarna ska in på ditt konto före 17:30..."

Då borde ju pengarna egentligen har kommit redan igår, eller absolut senast idag. Det är en för mej ganska stor summa det handlar om också. Det var jag som förde över dom från början o nu ska jag alltså ha dom tillbaka. Får kräva bevis på att det faktist gjordes.
  • Anonym
    Tokstolla skrev 2011-10-11 09:50:35 följande:
    Min man har nordea och det tar ofta 3 dagar om han gör en överförning till mitt swedbankkonto. 
    Nu blev jag lite lugnare iallafall! =) Hoppas hoppas goppas verkligen att det är så för mej också! Fast helt sjukt att det egentligen tar tre bankdagar i sånnafall.
  • Anonym

en person satte in pengar från nordea till swedbank igår när får jag pengarna då

Svar på tråden Överföring nordea-swedbank, hur lång tid? Lurad?