• Mii

Mammor i Farsta?

Hej

Jag bor i fagersjö och är hemma med mina 2 barn. Dottern fyller 2 i december och lillkillen är lite drygt 2 månader. Vi ses gärna och leker! 

• Mii

Vi är också ganska nyinflyttade, så vi har inte varit på någon öppen förskola här i farsta. men vi har hängt en hel del på andra öppna förskolor.
    med det står på "to do"-listan att utforska dom olika öppna förskolorna runt om farsta, det finns ju fler att välja mellan :)
    Vi kan också försöka ta oss till farstaängens öf på måndag fm :) 

• Mii

Det kan vi absolut göra. vilken tid? 070-1113311 nås jag på, kollar inte datorn så ofta :p

• Mii

9.30 blir bra. jag har en bugabo donkey, så jag är också ganska lätt att känna igen :) ses imorgon :)

• Mii

karolina86, klart du får hänga på här! 
    Jag tycker det var relativt stora barn och ganska "vilt" på farstaängen nu när vi var där. i alla fall jämfört med dom öppna förskolor vi har varit på tidigare. Så det känndes bra, min dotter (snart 2 år) stacka liksom inte ut från mängden genom att vara "jättestor" eller "jättevild" - hon var i gott sällskap :p

Har ni lust att gå dit igen? jag går nog dit imorgon :) 

• Mii
    MammaJennii skrev 2011-10-18 13:12:55 följande:
    Hej!
    Jag bor i Farsta strand, är hemma med min dotter som är 3 månader!
    Har en äldre dotter som är 2 år 5 månader  som går på dagis 9-15. Nån som vill träffas och ta en promenad nåndag?
    Jag ses gärna på en prommenad. Då jag har min stora tjej hemma också passar prommenad bäst direkt efter lunch så hon får sova i vagnen. annars är hon inget fan av att sitta still :p

Vi kanske kan slå ihop det och ta en lunch/fika i farsta C och sen en prommenad? någon speciell dag som passar dig? Fler som vill med? :) 
  • Mii
    Karolina86 skrev 2011-10-19 14:38:56 följande:
    Ja tänkte gå till ÖF imorgon om det är några härifrån som ska dit! Men sen tänkte jag också gå o kolla in den nya i Sköndal - och det är inte alls lång bit att gå upp dit, annars kan man åka 181 dit... ett tips om man vill ha fler valmöjligheter. Jag vet att Ylva som startat upp den brukar ju vara i Farstaängen och hon har massor av roliga idéer, bl.a har de gjort en lerverkstad (tips för er med äldre barn) där man kan hålla på o skapa med lera, och ett vattenrum där barnen kan ha vattenlek.. Jag har inte hunnit kolla in sedan renoveringen blev klar o de skulle köpa in massa saker men ett stort tips ! Hoppas bara den blir lagom stor grupp där o inte  blir så mycket folk som det kan va på farstaängen!!

Vi kanske ses imorgon om nån mer ska till ÖF...
    Vart ligger den i sköndal? googlade lite snabbt men hittade inget. låter verkligen intressant i alla fall! :) 
  • Mii

Jag har svärmor på besök hela nästa vecka, så jag ställer mig nog lite avvaktande till en träff. Det beror på vad hon har för planer och så. Men jag hakar eventuellt på, men meddelar nog det i sista sekund då :)

• Mii

Vi har haft fullt upp ggr tusen! Men nu är vi tillbaka på banan igen :)

Är det torsdag imorgon eller nästa vecka ni pratar om? Vi hänger gärna med! (jag har ju också en -09:a (december) :)

• Mii

Dåså. vi hänger med! 
    Men det går ingen buss från farsta C till starrmyran. Starrmyran ligger i hökarängen, så det är väl prommenadavstånd dit (eller om man vill ta t-banan).

• Mii

Jag har en bubagboo donkey (syskonvagn), svart jacka och ser allmänt trött och sliten ut :p

(070-1113311 nås jag på om det skulle vara nåt)
    Ses imorgon då! :) 

• Mii

Tack för kul lekdejt idag! Supermysig parklek tycker jag. kul med djuren! :)

Så det får vi göra om, Nu när vi vet vart det ligger :p

• Mii
    MammaJennii skrev 2011-11-04 20:13:00 följande:
    Var det svårt att hitta dit? Står det skyltar nånstans?
    Jag tänkte kanske ta med mig barnen dit imorgon.
    Nä, det var bara mitt lokalsinne som lurade oss på avigvägar mellan farsta och hökarängen. Från hökarängen är det inte svårt att hitta. Då är det bara raka vägen från t-baban, förbi brandstationen och följa den vägen så kommer man rakt på parkleken. kika på en karta innan så ska det inte vara några problem :)
  • Mii
    Beckis 24 skrev 2011-11-14 08:56:51 följande:
    Hje! Vad sägs om onsdag efter 12?
    Vi ses gärna då :)
    Ute i nån park eller öppen förskola eller annat förslag? :) 
  • Mii
    Hanniz84 skrev 2011-11-16 10:37:06 följande:
    hej!
    förlåt att jag inte skrivit, haft lite fullt upp och nu har vi blivit sjuka, eller ja, jag o Leo är lite hängiga... Isa är fortf på dagis, men känns som det bara är en tidsfråga innan hon också blir sjuk.. :-/
    Fy vad tråkigt. Men det är ju sånna tider nu. Vi försöker vara ute mycket, tror på myten att man håller sig frisk då :p 
  • Mii

Tänkte bara berätta att det är invigning av den nya öppna förskolan/parkleken i sköndal imorgon. Det pratades ju om den tidigare i tråden. från kl 14 och frammåt tror jag det är. Det kommer vara grillning och nåt elduppträdande. vet inte så noga, men jag tänkte vara där omkring 14 i alla fall, om nån annan också vill dit? sköndalsvägen 41 är addressen :)

• Mii
    MammaJennii skrev 2011-11-23 14:02:36 följande:
    Någon som är sugen på att åka till Junibacken nästa vecka??  Glad
    njae... kanske :p

Jag har aldrig varit där förut, brukar det vara mycket folk mitt i veckorna? Jag gillar inte att trängas :p
  • Mii
    rödstrumpa01 skrev 2012-01-15 18:53:09 följande:
    hello! jag har en son på 3 1/2 år och bor i farsta strand. jag hittar gärna på nåt med andra föräldrar. finns inte så många barn i min bekantskapskrets tyvärr och vore kul att sammanstråla med andra föräldrar.  
    Jag ska till öppna förskolan i farstastrandskyrkan imorgon. öppet 13-16, kom dit! Jag har aldrig varit där förut, men gillar att dom har öppet på eftermiddagen, så jag hoppas det är trevligt :) 
Svar på tråden Mammor i Farsta?