• Anonym (Städkärringen)

Byter ni alltid sängkläder efter sex?

Hejsan!
    Jag har en fundering. Ni som har små barn som kommer till er säng ibland för att sova eller hoppa omkring i på morgonkvisten, byter ni alltid sängkläder efter ni haft sex med er man eller kvinna?

Efter att jag och min karl fått till det så springer jag i princip iväg till duschen direkt efterråt för att tvätta mig så att jag är helt ren om vår 10-månaders flicka, som sover i eget rum, vaknar och jag ska ta upp henne.
    Jag vill också byta sängkläder efter att jag och mannen haft sex då jag inte gillar tanken på att vår dotter rullar omkring bland täckena ( hon sover hos oss ibland ).
    Min man tycker att vi bara ska byta sängkläder om det " runnit " något på dom, ursäkta det töntiga uttrycket men ni fattar nog vad jag menar.

Hur gör ni andra? Kan tillägga att jag har en tvångssyndromdiagnos och har alltid tvättat mig för mycket osv.
    Lider av bacillskräck också.

Är det jag som är en städkärring eller byter ni andra direkt efter?

• Svar på tråden Byter ni alltid sängkläder efter sex?
  • Anonym (Nope!)

Nej absolut inte. Låter jobbigt och lite oromantiskt att springa iväg och börja tvätta och städa direkt efteråt. Och vilken tvätthög sen! Lägg en handduk under dig/din man om du är rädd för vätskor...

• Anonym

Hade ju inte funkat. Hade haft väldigt mkt tvätt isf...

• Kimona

Nej, vi byter inte sängkläder efter sex. Inte heller byter jag trosor eller duschar mitt i natten bara för att vi haft sex.

• kamomillmilla
    Kimona skrev 2011-10-11 20:09:17 följande:
    Nej, vi byter inte sängkläder efter sex. Inte heller byter jag trosor eller duschar mitt i natten bara för att vi haft sex.
    Word.
    William 2011-02-08
  • Pleco

Nej, det kommer vi inte att göra när vi får barn. Hunden och katten ligger ju också i sängen och det är mer ohygieniskt i sådana fall, men inte kommer vi sluta ha dom i sängen heller.

• Anonym (blö)

Varför skulle man duscha efter sex?

• tackförfisken

Om det känns jobbigt kan ni inte bara ta en handduk att lägga under, och släng undan täcket;) Då kan det ju omöjligt bli kladd;) Och så springer du bara ner och tvättar av dig lite snabbt... Kompromissa:)

• Modesty Blaise

Jag har aldrig bytt sängkläder efter sex för att kunna ha ungarna i sängen. Det har jag haft ändå, de kom trots allt ut därifrån en gång och dessutom som resultat av nämnda aktivitet. 

• krebosh

Känns alltid skönt med nya lakan. Men om vi/jag skulle tvätta direkt efter sex skulle vi aldrig ha sex från början just pga vi skulle vara tvungna att tvätta :)

Svar på tråden Byter ni alltid sängkläder efter sex?