• Anonym (Städkärringen)

Byter ni alltid sängkläder efter sex?

Hejsan!
    Jag har en fundering. Ni som har små barn som kommer till er säng ibland för att sova eller hoppa omkring i på morgonkvisten, byter ni alltid sängkläder efter ni haft sex med er man eller kvinna?

Efter att jag och min karl fått till det så springer jag i princip iväg till duschen direkt efterråt för att tvätta mig så att jag är helt ren om vår 10-månaders flicka, som sover i eget rum, vaknar och jag ska ta upp henne.
    Jag vill också byta sängkläder efter att jag och mannen haft sex då jag inte gillar tanken på att vår dotter rullar omkring bland täckena ( hon sover hos oss ibland ).
    Min man tycker att vi bara ska byta sängkläder om det " runnit " något på dom, ursäkta det töntiga uttrycket men ni fattar nog vad jag menar.

Hur gör ni andra? Kan tillägga att jag har en tvångssyndromdiagnos och har alltid tvättat mig för mycket osv.
    Lider av bacillskräck också.

Är det jag som är en städkärring eller byter ni andra direkt efter?

• Svar på tråden Byter ni alltid sängkläder efter sex?
  • OliviaViktor
    Lily of the Hollow skrev 2011-10-11 21:14:09 följande:
    Beror väl på hur man tvättar sig.
    Sperma är inte heller optimalt för vår PH-balans.
    inte? varför?
  • Anonym
    Nej, verkligen inte. Tvättar sängkläder ca en gg i veckan om inte något barn kissat i sängen (har barn i den åldern).. Nej, inte springer jag in i duschen heller. Faktiskt så duschar jag alltid på morgonen,  Borstar tänderna på morgon och kväll innan jag lägger mig och har sex när som helst där emellan. Herregud vi har ju sex i vår SOFFA hela tiden. NAKNA... sen sitter barnen där och kollar bolibompa... och gäster.... hahaha... omg...
  • Anonym

Näe, aldrig i livet skulle jag hålla på och byta lakan efter sex. Försöker undvika att det rinner ut på lakanen, men mest för att det blir så äckligt att ligga på. Men inte sjutton byter jag lakan för att barnen kan tänkas komma och sova där sen.

Vi har sällan sex i sovrummet numera alls. Oftare i soffan.

• lykantrophona

Skulle man byta sängkläder varje gång man har sex så skulle man ju behöva göra det ständigt. Jag håller med din man, du överdriver lite.

• Anonym

Nej nej...herregud. Jag respekterar att andra kanske vill det, även om jag själv har svårt att förstå vad som är "ofräscht" så fort det kommer en liten kroppsfunktion och gör sig påmind. Måste vara jobbigt med denna renlighets-hang up.

Någon föreslog en handduk i sängen. Det var väl en bra kompromiss. Man kan ju inte hålla på byta lakan varje gång om man har ett nåtsånär aktivt sexliv...Lite avtändande också, att springa och avlägsna alla spår det första man gör...

• Benzaiten

Herregud!!! hur många ggr skulle man inte behöva tvätta då? Hjälp? Jag orkar då inte byta lakan varje eller varannan dag.. byter med 1-2 veckors mellanrum ungefär. Råkar det komma kladd på lakanen torkar vi bara av det. Vi tvättar oss nertill efter sexet, jag använder alltid ACO´s intimolja så att slemhinnorna inte ska bli uttorkade.  Jag går ofta på toa ganska direkt efteråt för att kissa så att jag inte får urinvägsinfektion som jag lätt får annars, då passar jag på att sätta mig över badkarskanten o skölja bort sperman. Har vi sex innan vi ska somna kan jag hoppa vattentvätten o bara torka med papper, duschar ju ändå på morgonen.
    Och håll i er, vi har sex när jag har mens!! Men då tar vi ofta en liten handduk som extra skydd mot lakanen.

Bor man i lägenhet kan man ju inte tvätta varje dag heller... kanske en dag i veckan eller var 10 dag kanske. Tänk att då ha 8-15 lakan att tvätta! Utöver all annan tvätt... Hade inte funkat... ibland har man ju sex flera gånger på samma dag, byter du då lakan tre gånger den dagen? jesus... hade aldrig pallat hålla på så.

Måste vara jobbigt att vara så relighetsfixerad...

• Benzaiten
    OliviaEjvorBerg skrev 2011-10-11 21:20:38 följande:
    inte? varför?
    sperman har för högt ph-värde mot det i oss... har man sex ofta kan man ibland få ph-rubbningar i underlivet p g a att sperman förstör  den känsliga miljön och ph-balansen i fittan. Fittan är mer sur och har en lägre ph-nivå än vad sperma har. För mkt sperma kan därför förhöja ph-värdet o man får obalans som kan leda till klåda, sveda, illaluktande flytningar m.m. Det finns t o m vissa stackare som är överkänsliga mot sperma o får jätte ont o sveda av bara lite sperma. Glad att jag inte tillhör dem, det måste vara jätte jobbigt.

Ögat mår inte heller bra av sperma. Fasen vad det svider om man råkar få det där, och ögat blir helt rött... Så nej sperman är inte alltid snäll mot slemhinnorna...

Sorry OT, men kände mig tvungen att svara på detta.
  • Anonym

Absolut inte, skulle fan aldrig orka städa så ofta, vad gör väl lite sex, jag brukar inte låta sperman komma över sängkläderna ändå, det är ju bara svett ifrån oss.

• Anonym (hm)
    Lily of the Hollow skrev 2011-10-11 21:14:09 följande:
    Beror väl på hur man tvättar sig.
    Sperma är inte heller optimalt för vår PH-balans.
    håller med dig, jag får rejäla svampinfektioner i underlivet om min man kommer i mig sas...

MEN vi duschar mycket sällan efter sex, däremot gärna före!
    och vi byter inte sängkläder efteråt, såvida det inte kommit "kladd" då......

ts, du har ju tvångssyndromsdiagnos, det torde säga allt i ditt fall.
    har en kompis som blivit någorlunda fri från sina tvångssyndrom, men hon hade det extremt jobbigt med städningen i bra många år alltså.... det var heelt sanslöst vill jag lova! 
Svar på tråden Byter ni alltid sängkläder efter sex?