• Svar på tråden Pippis pappa ÄR negerkung tack Mc Donalds :))
  • Nattmackan
    Nattmackan skrev 2011-11-15 18:30:55 följande:
    WT betyder nått heeeelt annat, läs på lite ;)  Inte om man säger ordet negerbill eller chokladboll
    Negerbill=Negerboll
  • Hera78
    Nattmackan skrev 2011-11-15 18:30:55 följande:
    WT betyder nått heeeelt annat, läs på lite ;)  Inte om man säger ordet negerbill eller chokladboll
    Jag vet precis vad WT betyder... 
  • Nattmackan
    Hera78 skrev 2011-11-17 19:26:20 följande:
    Det kan du inte veta eftersom jag är WT som säger negerboll
  • Nattmackan
    Hera78 skrev 2011-11-17 19:26:20 följande:
    men vi alla har säkert olika tolkningar av WT, du kan tycka att jag är det

STIL har jag minsann fast jag säger NEGERBOOOOOLLL
  • Hera78

Mycket möjligt att vi värderar och tolkar WT olika.... 

Skulle vilja att du svarar på inlägg 30, det har du nämligen struntat i att göra och jag undrar detsamma som tessi3h, det är helt oförståeligt för mig också nämligen.  

tessi3h skrev 2011-11-15 18:42:08 följande:
    Jag instämmer helt. Varför vilja hävda sin rätt att använda ett uttryck som sårar och kränker andra människor? Neger är för mig är ett nedvärderande ord och förknippat med slaveri samt fördommar.

• Beccan85
    Nattmackan skrev 2011-11-17 21:49:00 följande:
    men vi alla har säkert olika tolkningar av WT, du kan tycka att jag är det

STIL har jag minsann fast jag säger NEGERBOOOOOLLL
    Alla har säkert sin tolkning av detta ord, men man KAN INTE vara en människa med STIL så som du så tjusigt uttrycker det om man använder sig av ord som negerboll! Tänk att detta ska vara en ständigt pågående diskussion; "Jag säger negerboll för det har jag alltid gjort, det säger jag inte för att såra, utan för att det HETER så".
    Jag gissar att din hud är lika vit som du är WT, sorry!
    Tänk om tänk rätt! 
  • Anders3000

Sagor har varit sedelärande i alla tider. Genom sagor och berättelser konstrueras verkligheten. Alltså; Barn påverkas av sagor.

• Anders3000
    MrBlueSky skrev 2011-10-29 22:53:50 följande:
    Lustigt det där. Jag har aldrig sett ett enda recept i mitt liv där det hetat något annat än choklad/kokosbollar. Och inte heller hört någon seriöst använda ordet "negerboll" förutom envisa lowlifes på internet.
    Instämmer helt!

Upplever att någon slags konstig motståndsrörelse  dragit igång som kämpar envist (oftast med helt absurda, grundlösa argument) för att få behålla det här ordet.
Svar på tråden Pippis pappa ÄR negerkung tack Mc Donalds :))