• Mary Jo

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Ja,fast jag blev jättebesviken! Fick en sån liten renklämma från polarbröd i plastförpackning.
    Jag har aldrig varit så hungrig i hela mitt liv,tror jag fick säkert 5 till. Då blev jag mätt iaf Plus att många skriver att dom fick fika i lugn och ro med mysig belysning. Vi fick mackan i handen och blev körda till bb. 

Tycker att det är inte så mycket begärt att få en fikabricka efter att man fött barn (oavsett sättet man fött barnet på,vaginalt eller kejsarsnitt),det är en fin tradition!

• Mary Jo
    071001 skrev 2011-10-12 10:09:47 följande:
    sofianordström, så jädra mysigt vet jag inte om det var. Jag låg kvar länge i sängen med dropp och var förlamad i ena benet och tuggade på en smörgås. 
    Haha. Ja jag syddes i 2 timmar och sen fick jag den där jäkla renklämman slängd i handen i rullstolen. haha.
    Alla andra beskriver det så mysigt men okej, det lät väl kanske inte sådär mysigt för dig  
  • Mary Jo
    k girl skrev 2011-10-12 10:14:15 följande:
    Hehe, själv var jag täckt i mekonium när jag skulle fika. Min man jobbade väldigt hårt på att försöka få bort litegrann från händerna. Ok, det är sterilt, men det kändes väl inte så jättemysigt att ha händerna fulla i bajs när man ska fika.
    Mmm.  
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?