• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • 071001

Ja, efter vaginal födsel. Den var inte så påkostad som du nämner i ts, men det var saft och smörgås om jag inte minns helt fel.

• Girlinthecity

Ja, det var väldigt fint ordnat! Och gott!!

• La Lola

Ja när jag hade fött Hedda vaginalt.

fikabrickan
    Så här såg den ut - klickbar bild

Jag fick däremot aldrig nån när jag hade fått Alma med snitt.
    Då glömdes jag/vi bort.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Mamma till 3 M

borde funnits ett svarstalternativ för de som fått de både efter KS och vaginal! :) jag fick ialf efter både min vaginala o efter KS! :)

• Trident5678

Jag har fått fikabricka både efter vaginal förlossning och kejsarsnitt.

Första barnet föddes vaginalt. Moderkakan kom inte ut, så jag skickades till OP och sedan låg jag på uppvak i 3-4 timmar, innan jag återförenades med resten av familjen på neonatal. På kvällen, ungefär 12 timmar efter att förlossningen var avklarad, kom BM in till vårt rum på neonatal med en jättefin fikabricka.

Med andra barnet blev det kejsarsnitt. Efter snittet rullades jag tillbaka till vårt rum på förlossningen, där jag skulle vara tills bedövningen hade släppt. Medan vi väntade på att jag skulle kunna vicka på tårna, fick vi in fikabrickan.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mary Jo

Ja,fast jag blev jättebesviken! Fick en sån liten renklämma från polarbröd i plastförpackning.
    Jag har aldrig varit så hungrig i hela mitt liv,tror jag fick säkert 5 till. Då blev jag mätt iaf Plus att många skriver att dom fick fika i lugn och ro med mysig belysning. Vi fick mackan i handen och blev körda till bb. 

Tycker att det är inte så mycket begärt att få en fikabricka efter att man fött barn (oavsett sättet man fött barnet på,vaginalt eller kejsarsnitt),det är en fin tradition!

• mimbo

Japp efter alla tre barnen har vi fått den fantastiska brickan! Med flagga, servetter, fina glas och hela kittet. Det är ju såååå gott med lite the, juice och mackor när man fött barn .

Alla är födda vaginalt förresten. 

• Trident5678
    Mamma till 3 M skrev 2011-10-12 10:05:53 följande:
    borde funnits ett svarstalternativ för de som fått de både efter KS och vaginal! :) jag fick ialf efter både min vaginala o efter KS! :)
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Jiinii

ja det har jag/vi  fått och det var nog det godaste jag ätit och påfyllning fick vi också :D

• 071001

sofianordström, så jädra mysigt vet jag inte om det var. Jag låg kvar länge i sängen med dropp och var förlamad i ena benet och tuggade på en smörgås. 

Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?