• k girl

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Den omtalade fikabrickan. Duk, servetter, ljus, flagga, pommac i champagneglas och smörgås - oavsett hur den ser ut - fick du den när du födde barn? Det finns ett alternativ för dig som födde på sjukhus där det INTE är praxis med fikabricka efter förlossningen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?
  • k girl

Hehe, själv var jag täckt i mekonium när jag skulle fika. Min man jobbade väldigt hårt på att försöka få bort litegrann från händerna. Ok, det är sterilt, men det kändes väl inte så jättemysigt att ha händerna fulla i bajs när man ska fika.

• k girl
    La Lola skrev 2011-10-12 10:15:30 följande:
    Läckert!
    Själv hade jag kiss på magen när jag fikade men det var ok ändå.
    Haha, ja, det hade han också hunnit göra. Jag var en veritabel toalett de där första timmarna.
  • k girl

Vad kul att se alla brickor! Jag måste erkänna att jag inte kommer ihåg vad det var för mackor jag fick. Men jag var skithungrig, hade knappt ätit på 36 timmar och slukade makens smörgås/ar också. Han fick mitt kaffe.

• k girl

På vårt BB hade vi sådan tur så att de har fika och frukt man får gå och ta sig när som helst på dygnet. Utnyttjades flitigt när mjölken hade runnit till.

• k girl
    Lenora skrev 2011-10-12 21:14:00 följande:
    Går det att köpa halvflaskor med gott bubbel? Jag skulle nämligen bara vilja ha en klunk eller två.

Undrar var man kan köpa en sådan där träflagga?

Jag funderar helt allvarligt på att pimpa upp min bricka själv till nästa gång, det ser så härligt ut! 

Det finns ganska många champagner på halvflaska.
  • k girl

Det är ju intressant att det är ca hälften av alla som har snittats som inte har fått någon bricka, trots att det är praxis på sjukhuset där de födde.

• k girl
    Österbotten skrev 2011-10-13 09:34:49 följande:
    Egentligen fick jag ju flera fikabrickor när jag tänker efter, jag åt under hela förlossningen. Har förstått att jag är lite ovanlig på så vis, de flesta måt illa och kan inte äta. (Jag var hungrig hela tiden....Skrattande)
    Jag ville verkligen äta men jag kunde inte. Jag var så torr i munnen (av lustgasen, i presume) och alldeles för trött för att tugga (!!). Min make fick skära upp apelsinklyftor till mig som jag sög på. Det var gott.
  • k girl
    Uhngoliant skrev 2011-10-13 09:37:51 följande:
    Ja men det var den sämsta fikabrickan i världen!
    Fick två rostebröd (inte rostade) som var äckeltorra och sunkiga med sunkig ost på och en mjuk sunkig paprikabit. Det goda fikat var slut eftersom det slagits rekord på födslar precis den veckan.... 
    Det låter som fikat man brukar få när man ligger på uppvaket.
  • k girl
    straw2008 skrev 2011-10-13 10:21:17 följande:
    Jag fick inte o kan tillägga att jag föde på danderyds i sthlm Glad mig kvittade det som sagt då jag inte äter bröd, hade heller absolut ingen aning om att detta var något som existerade eller något man skulle förvänta sig. Kunde inte bry min mindre, låg ju där med mitt underverk !!
    Men du är ju inte någon slags facit över vad folk ska bry sig om eller inte?
  • k girl
    straw2008 skrev 2011-10-13 10:54:28 följande:
    Oups vaknat på fel sida igen gumman ?
    Nej då, jag är produktiv, utsövd, produktiv och för tillfället alldeles ensam med bebisen som ger sig tillkänna i magen, så jag är på strålande humör. Och givetvis ingen gumma. Solig
  • k girl
    NovaBotersten skrev 2011-10-13 11:08:30 följande:
    men herreguud.. kan inte fatta att folk kan bli upprörda och spydiga på en tråd om fika?!
    snacka om att ha mycket att få ur sig...rekomenderar ett annat forum där det disskuteras lite mer upprörande saker.

jag fick fika bricka , vart jätte glad, och förstår om folk som inte får det blir besviken. och att vissa inte bryr sig..det e ju trotts allt bara lite fika .     
    Min trådstart föranleddes av en annan tråd, därav den emellanåt lite smågiftiga tonen. Tro det eller ej, men det kan vara riktigt kontroversiellt att bry sig om något så banalt som en fikabricka.
  • k girl
    WickedyWitch skrev 2011-10-13 11:23:10 följande:
    "Heta debatter:
    Fick du någon fikabricka efter förlossningen?"

Hahahaha..
    Heta debatter baseras väl bara på antal läsningar och svar. Folk tycker väl helt enkelt att det är kul att svara och jag tycker att det är en rätt mysig tråd, faktiskt.
  • k girl
    Pastorn skrev 2011-10-13 15:42:28 följande:
    Mycket intressant I-lands diskussion " om man fick fika, skumpa  eller bla bla". Ni har det för bra helt enkelt.
    Vad får vi pappor på BB?, jo svordomar,träsmak i arslet, inkomst bortfall, taskig sömn, och INGET FIKA ALLS!!
    Här generaliserar vi visst hejvilt. Min man sov rätt bra, vill jag minnas, även under förlossningen. Svor gjorde jag aldrig åt honom. Och han fick visst fika.
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?