• t0va

Fick du någon fikabricka efter förlossningen?

Ja fast de hade glömt bort det, men dagen efter när de tvingat upp mig ur sängen så fick vi det. Var en äcklig smörgås som legat invirad i plastfolie och något att dricka. Jag var stenhög på smärtstillande och hade superont och var svimmfärdig så det var ingen bra timing och ingen mysig stund. 

Senare fick jag veta att orsaken till att jag hade så asont trots att de sa att jag var mesig och skulle skärpa mig var för att de inte hade sytt igen ordentligt utan något låg och blödde i buken på mig, så jag hade redan då superlåg blodvärde.  

• t0va
    Snyggo skrev 2011-10-13 13:38:15 följande:
    Vaddå , om man föder med kjesarsnitt, så tycker inte jag att man ska ha någon bricka. Herregud, vad är det för bedrift? Bättre att spara in dom pengarna och lägga dubbelkrut på dom som har  fött på RIKTIGT så att dom  kan få lite skumpa  på brickan också ;) !
    Precis, jag som snittades var inte ens på förlossningen när ungen skulle ut, gick direkt till BB-operation-BB igen. Sånt slöseri, då hade man ju kunnat fixa massa mys på förlossningen för riktiga kvinnor för det skulle ju jag ändå inte sett ;) 
Svar på tråden Fick du någon fikabricka efter förlossningen?