• Cloudberry

Hur ofta är du ifrån din sambo/man?

Med att vara ifrån så menar jag att du eller han är borta i fyra dagar eller mer.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta är du ifrån din sambo/man?
  • Mad as snow

En gång om året kanske. Vi är ifrån varandra upp till två dygn ungefär varannan vecka på grund av jobb, men det blir inte mer än så. Jag känner inte många (någon?) som är ifrån varandra i fyra dagar regelbundet. 

Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Mad as snow
    Aquavit skrev 2011-10-12 12:22:32 följande:
    Jag röstade varje år, men det är lite olika, egentligen minst en gång per år.

Men fyra dagar är ganska mycket när man har barn, förstår inte riktigt varför just fyra dagar måste räknas som en riktlinje. En helg kan jag tycka är fullt tillräckligt.
    Maken är i alla fall borta och jagar älg en vecka varje år, men jag kan tycka att det är tråkigt när för mycket semester går åt till att vara själv, utan familjen. Vi vill ju kunna vara lediga långa perioder tillsammans.

Om poängen med omröstningen är att kolla om folk "sitter ihop" med sin partner så tycker jag att det handlar mycket mer än om att kunna vara borta mer än 4 dagar i sträck, man kanske är ute ofta enstaka kvällar med kompisar, eller som sagt en helg då och då. Tycker det är viktigare att "få" ha egna intressen i vardagen än att ta längre vistelser borta från varandra.

Däremot tycker jag som sagt att en helg, eller långhelg, är jätteskönt att komma iväg, och det händer oftare för både maken och mig själv.
    Håller med dig. Fyra dagar är lång tid när man har barn ihop (åtminstone för vår del) och huruvida man "sitter ihop" eller ej kan man nog se på andra saker. Vi träffar ofta kompisar separat, går och tränar, går ut och käkar middag, åker till landet över ett par dagar och så vidare. Vi sitter absolut inte ihop, men vi gillar att umgås med varandra och vi vill vara tillsammans med vår bebis så mycket som möjligt. 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • JuliaåRonjasmammis

Jag håller med Akvavit och MAS, inte behöver det betyda att man sitter ihop bara för att man inte spenderar 4 dar eller mer ifrån varandra ofta.

Dagtid är man ju ändå i från varandra (oftast), och även på kvällar och helger har då iaf vi aktiviteter på varsin hand. Den tid som blir över tillbringar vi gärna tillsammans, med eller utan barn. Har man som vi dessutom ett hus, så finns det ständigt saker att göra på/kring det, och det arbetet är det ju trevligast om man kan hjälpas åt med. 

Life's a bitch and then you die
  • BrödernaBus

Röstade på varje månad men egentligen är det ju varje vecka då han jobbar som lastbilschaufför och bor i bilen mer eller mindre hela veckan...

• Trident5678

Att vi är ifrån varandra fyra dagar eller mer händer kanske en gång om året. Däremot så är maken bortrest i jobbet 2-3 dagar nästan varje vecka (med övernattning).

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Culete

Varje mánad, ibland varje vecka. Han är egen företagare och reser mkt inom arbetet - ofta utomlands.

~~ Elina 29-11-06 ~ Gabriel 11-05-08 ~ Isabel 28-09-11 ~~
  • Hallonmusen83

min sambo är ifrån mig allt från 3 dagar tills 3 veckor , när han är uppåt landet och fiska. händer allt mellan 5-15 ggr om året

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Johanninen

Jag tror inte att vi varit ifrån varandra så länge sen vi träffades för tio år sedan. Därmed inte sagt att vi inte får (lite för mycket ibland) egentid borta från varandra. Han ligger ute på jobb ibland, 1-2 nätter. Jag åker iväg med mina kompisar över helgen eller tar med mig dottern och sover hos mamma och pappa nån natt, han åker iväg med sina kompisar  över helgen... Men när vi inte ses så längtar jag mig blå efter honom, så 4 dagar eller mer känns helt onödigt. Varför skulle vi, när det inte är nödvändigt och när vi trivs så bra ihop?

För övrigt anser jag att du bör lära dig stava.
  • cloudberry79

Ungefär en gång i halvåret eller lite mer. Oftast beror det på jobbresor/utbildningar, men även rena nöjesresor.

If you love me - please don't feed me!
  • brünnhilde

Nu är vi spädbarnsföräldrar, så nu blir det sällan längre en ett dygn i månaden. Innan vi fick barn var det kanske i genomsnitt en gång/kvartal. Men vi har även levt i distansförhållande och bara träffats en gång per kvartal....

Svar på tråden Hur ofta är du ifrån din sambo/man?