Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?

Vad säger ni? Det är väl för sött att äta Nutella på smörgås varje morron? Men jag tänkte att jag inte skulle vara så jävla tråkig, och inte låta dottern få en klassiker, bara för att man råka befinna sig i sundhetshysterins tidsera. När jag smakade på det (mindes inte riktigt hur det smakade sen barndomen) Det är ju riktigt sött!
    Nä, det där får hon ju bara ta ibland.
    Fast samtidigt så har de ju sagt nu att man bygger upp ett hälsosamt skydd när man äter chokladprodukter och så.
    Hur gör ni tex med Oboy och sånt. Är ni vissa som låter ungarna dricka det varje morron till frukost?
    Och Nutella. Det är väl för sött va?
    Nu gömmer jag Nutellan, för den skulle ju inte vara i kylskåpet ändå. Trodde först att den skulle stå i kylskåpet, och då är det svårare att gömma den.

• Svar på tråden Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?
  • Suck och suck
    zygoma girl skrev 2011-10-12 15:16:23 följande:
    Det är så lätt, i dessa sundhetshysteridagar som du säger, att glömma bort att det inte är så länge sedan som det var en helt ok frukost att äta Oboy och marmeladmacka.

Själv är jag uppfödd på Frostiesflingor och mjölk till frukost och så Oboy och sötlevsmacka efter skolan och det blev folk av mig också.
    Ha, ha, ha.

Ja, det kluriga var ju först att jag trodde den skulle vara i kylskåpet. Det är svårare att gömma där. Och även om min dotter inte letar ihjäl sig efter godis längre, så blir det ju för lättillgängligt när det står i kylskåpet.
    Då skulle hon nog nalla på mornarna.
    Men som sagt. Det ska väl gå bättre nu om jag kan gömma det i skafferiet någonstans.
  • Suck och suck

Det värsta var att det var en så himlans stor burk (ja, ni kanske har sett den där klassikern i livsmedelsaffären?). Här har vi Oboy utgången sen 2,5 år tillbaka för att det var ett så enormt paket. De kanske skulle kunna anpassa emballagen till nutidens mer restriktiva förhållningssätt med sötprodukter, eller?

• Suck och suck

Jag kommer ju inte äta den. Jag tycker den var riktigt äcklig och söt.

• Suck och suck
    Kaos85 skrev 2011-10-12 15:26:18 följande:
    Inte var man lika rädd för precis allt förr som man är nu för tiden heller.. Då var det inte farligt att bära runt på grodor men usch om barna gör det nu...  
    Va, är det farligt att bära grodor?
  • Suck och suck
    Queenie70 skrev 2011-10-12 15:26:40 följande:
    Bara för att du köpt den behöver väl inte innebära att den äts varje morgon?
    Om den hade varit tvungen att stå i kylen så hade jag haft svårt och gömma den, och min dotter skulle gå och nalla.
    Tror jag iallafall.Obestämd
  • Suck och suck
    Queenie70 skrev 2011-10-12 15:28:20 följande:
    Ja det är livsfarligt, för grodorna.
    Varför då? De där små, är kanske sköra i kroppen. Eller?
  • Suck och suck
    Kaos85 skrev 2011-10-12 15:31:12 följande:
    Nej det är ju inte det, men många föräldrar drar ju till med hur äckligt det är och alla vårtor man får.. Jag har burit runt på mååånga grodor i mitt liv men aldrig haft en vårta..
    Det är principen jag menar, allt är så farligt nu jämfört med vad det var för ca 20 år sedan när jag var barn..
    Det där med vårtor trodde jag var en myt.
  • Suck och suck

När jag har er på trån så måste jag bara visa er. Titta på det här inslaget om en isolerad folkstam i västra Papua, Kuruwaifolket svtplay.se/t/166070/manniskans_planet 80 procent in i dokumentärfilmen (då det är 20 % kvar av filmen!).
    De bygger sina hus 35 meter upp i ett träd, för att vara skyddade för översvämningar och insekter. De klättrar upp där med småbarnen på axlarna, och de små barnen får utforska huset när de kommit dit.
    Jag fick svindel bara jag såg hur högt det var i inslaget.
    Snacka om kontrast till vår trygghetsnarkomani där barnen knappt får klättra i äppelträden.

• Suck och suck
    Suck och suck skrev 2011-10-12 15:39:43 följande:
    När jag har er på trån så måste jag bara visa er. Titta på det här inslaget om en isolerad folkstam i västra Papua, Kuruwaifolket svtplay.se/t/166070/manniskans_planet 80 procent in i dokumentärfilmen (då det är 20 % kvar av filmen!).
    De bygger sina hus 35 meter upp i ett träd, för att vara skyddade för översvämningar och insekter. De klättrar upp där med småbarnen på axlarna, och de små barnen får utforska huset när de kommit dit.
    Jag fick svindel bara jag såg hur högt det var i inslaget.
    Snacka om kontrast till vår trygghetsnarkomani där barnen knappt får klättra i äppelträden.
    Kom bara att tänka på det när vi sa pratade om att inte få hålla grodor heller.
Svar på tråden Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?