• Suck och suck

Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?

Vad säger ni? Det är väl för sött att äta Nutella på smörgås varje morron? Men jag tänkte att jag inte skulle vara så jävla tråkig, och inte låta dottern få en klassiker, bara för att man råka befinna sig i sundhetshysterins tidsera. När jag smakade på det (mindes inte riktigt hur det smakade sen barndomen) Det är ju riktigt sött!
    Nä, det där får hon ju bara ta ibland.
    Fast samtidigt så har de ju sagt nu att man bygger upp ett hälsosamt skydd när man äter chokladprodukter och så.
    Hur gör ni tex med Oboy och sånt. Är ni vissa som låter ungarna dricka det varje morron till frukost?
    Och Nutella. Det är väl för sött va?
    Nu gömmer jag Nutellan, för den skulle ju inte vara i kylskåpet ändå. Trodde först att den skulle stå i kylskåpet, och då är det svårare att gömma den.

• Svar på tråden Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?
  • maria81

Kan du inte låta henne få det på lördagar då? Så att det blir lite speciellt. Jag tycker själv att det blir väldigt tråkigt att sluta med allt så här dricker vi läsk på lördagar och oboy till frukost

mamma till Buspojkarna Jonathan och Elias *älskar*
  • Gryntroll

Jag personligen tycker att det är för sött för varje dag, åt och köpte det som lördagsgodis när jag var liten.... Minns de små bägarna med en klen liten plast spatel till Men någon gång, varför inte?

• zygoma girl

Spara den till helgen och kör en sockerchocksfrukost med Oboy och Nutella på rostat bröd!

Det är så lätt, i dessa sundhetshysteridagar som du säger, att glömma bort att det inte är så länge sedan som det var en helt ok frukost att äta Oboy och marmeladmacka.

Själv är jag uppfödd på Frostiesflingor och mjölk till frukost och så Oboy och sötlevsmacka efter skolan och det blev folk av mig också.

Visst är det nyttigare med kruskakli men livet består inte bara av vardagar, det måste få vara lite fest och helg också emellanåt.

• Collin
    Gryntroll skrev 2011-10-12 15:16:11 följande:
    Jag personligen tycker att det är för sött för varje dag, åt och köpte det som lördagsgodis när jag var liten.... Minns de små bägarna med en klen liten plast spatel till Men någon gång, varför inte?
    Haha vad roligt att läsa, hade glömt bort småaskarna med spatel, fick värsta nostalgi-chocken nu
  • Suck och suck
    zygoma girl skrev 2011-10-12 15:16:23 följande:
    Det är så lätt, i dessa sundhetshysteridagar som du säger, att glömma bort att det inte är så länge sedan som det var en helt ok frukost att äta Oboy och marmeladmacka.

Själv är jag uppfödd på Frostiesflingor och mjölk till frukost och så Oboy och sötlevsmacka efter skolan och det blev folk av mig också.
    Ha, ha, ha.

Ja, det kluriga var ju först att jag trodde den skulle vara i kylskåpet. Det är svårare att gömma där. Och även om min dotter inte letar ihjäl sig efter godis längre, så blir det ju för lättillgängligt när det står i kylskåpet.
    Då skulle hon nog nalla på mornarna.
    Men som sagt. Det ska väl gå bättre nu om jag kan gömma det i skafferiet någonstans.
  • Kaos85

Min son äter ibland chokladpålägg på smörgåsen till frukost. Men endast pga att han vägrar äta annat än det eller flingor till frukost, om jag ens klarar få i han frukost innan skolan.. Ja det är sött, men han borstar tänderna efter maten och viktmässigt ligger han bra till jämfört med sin längd :) Även Oboy dricker han ibland. En smörgås med chokladpålägg och ett glas oboy då och då tar ju inte kål på ungarna. Men det är klart att man kan ju ta lite hänsyn till ålder också :)

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Hallonröd

Ja jag skulle inte ge det till frukost mer än till en helg då och då i så fall och då för att det ska vara lite extra kul nån gång så där. Fast nu äter vi inte Nutella här över huvudtaget ändå...men ja Flört 
    O´boy däremot gillar vi alla  men inte ens det dricker vi varje morgon. Tycker att eftersom det är socker i nästan allt så behöver man inte kanske äta och dricka det som det nästan är värst med socker i  till frukost Flört

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hallonröd
    zygoma girl skrev 2011-10-12 15:16:23 följande:
    Spara den till helgen och kör en sockerchocksfrukost med Oboy och Nutella på rostat bröd!

Guuuud...rostat bröd med ost och marmelad.......måste köpa marmelad
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Suck och suck

Det värsta var att det var en så himlans stor burk (ja, ni kanske har sett den där klassikern i livsmedelsaffären?). Här har vi Oboy utgången sen 2,5 år tillbaka för att det var ett så enormt paket. De kanske skulle kunna anpassa emballagen till nutidens mer restriktiva förhållningssätt med sötprodukter, eller?

• Kaos85
    Gryntroll skrev 2011-10-12 15:16:11 följande:
    Åå hade glömt bort bägarna, mmm va gott de va :) 

Men tänk, för 20 år sedan fanns ingen sån här hysteri mot sötsaker.. Jag kunde äta chokladpålägg och dricka oboy flera gånger om dagen. Och hade aldrig hål i tänder, har aldrig varit överviktig eller haft problem med hälsan..  

Inte var man lika rädd för precis allt förr som man är nu för tiden heller.. Då var det inte farligt att bära runt på grodor men usch om barna gör det nu...  
    ✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
Svar på tråden Jag min idiot köper Nutella, för att dottern bad om det. För sött att äta varje morron va?