• Friedegard

När MÅSTE man gå över till NAN 2 från NAN 1 ?

Kalorieinnehållet är densamma så för det ändamålet spelar det ingen roll. Jag har för mig att jag fick förklaringen från deras (Nans) hemsida att tvåan innehåller mer rismjöl och därmed håller barnet mättare lite längre. 

Så då beror det mer på vilka portioner ditt barn är uppe i ocj med vilken frekvens han/hon äter. Jag var tvungen att byta till NAN 2 eftersom min son blev hungrig för snabbt igen på 1:an, jag försökte hålla på minst 3 timmar mellan matningen eftersom magen måste vila när de får ersättning.  

Dessutom vid sex månader bör han få mat också, gröt och pureer. 

• Friedegard
    pluvdo skrev 2011-10-14 10:17:27 följande:
    Jag har för mig att det är BabySemp 2 som innehåller rismjöl, inte Nan. Står inget om det på förpackningen i alla fall, enda skillnaden i innehåll mellan Nan 1 och Nan 2 är att det är mer järn i 2:an och även lite mer av andra vitaminer och mineraler och lite mindre av andra.

Vet i och för sig inte om det finns i BabySemp heller, eller om det bara är något som folk fått för sig, men är ganska säker på att det inte finns i Nan i alla fall.
    Kan nog stämma, var inne på deras hemsida. de rekommenderar nu att man ska anvädna NAN 1 fram till sex månader, så ts har gjort helt rätt :)

http://www.nestlebaby.com/se/baby_nutrition/products/produktandringar_for_nan/ 
  • Friedegard

Min son är född i dec -09 och då var det så att man skulle byta vid 4 mån, din kompis hade gamla råd bara.

Svar på tråden När MÅSTE man gå över till NAN 2 från NAN 1 ?