• MiScHoOo

Vilken är bästa BVC i Helsingborg

Jag var hos bm och nu ska man välja bvc till barnet och eftersom jag inte har några levande barn sedan tidigare  känner jag inte till någon bvc. Jag vill ha en bra bvc och gärna den bästa, vilken rekommenderar ni?

• Svar på tråden Vilken är bästa BVC i Helsingborg
  • stjierna

Åh, vad roligt att se att din bebis fortfarande lever! :D vilken vecka är du i nu?
    Var i hbg bor du? Det känns dumt att rekomendera någon på andra sidan stsn ;) jag har haft Annika på Tågaborg (litet, familjärt BVC med bara två barnmorskor o en doktor) och jag har varit supernöjd alla gånger! Hon är lyhörd och förstående och tjatade inte om amning när jag gav ersättning, och hon var otroligt stöttande när jag var orolig över att sonen inte gick upp i vikt som han skulle :)

• MiScHoOo
    stjierna skrev 2011-10-13 07:14:24 följande:
    Åh, vad roligt att se att din bebis fortfarande lever! :D vilken vecka är du i nu?
    Var i hbg bor du? Det känns dumt att rekomendera någon på andra sidan stsn ;) jag har haft Annika på Tågaborg (litet, familjärt BVC med bara två barnmorskor o en doktor) och jag har varit supernöjd alla gånger! Hon är lyhörd och förstående och tjatade inte om amning när jag gav ersättning, och hon var otroligt stöttande när jag var orolig över att sonen inte gick upp i vikt som han skulle :)
    Tack tack, Jag är också glad att se dig igen. Hur mår ni? Kan du tänka dig att jag är i v. 27+2? Ibland tror jag inte det är sant! Om 9 veckor kommer mitt kejsarsnitt att ske. Risk om mitt barn ska födda nu är väldigt lite att den ska dö. Eftersom jag jag går privat hos gyn och jag verkligen älskar dem, så vill jag ha en bvc där jag känner mig lika trygg och specielt jag som vill den bästa pga min historia. Jaja, låter jätte bra det du rekommenderade. jag bor nära preem på gåsebäck. I bostadsrätterna där.

Jag bryr mig inte det kommer vara långt. Har körkort och bil och strävar efter bästa bvc i helsingborg och dem som är nära är strykna ifrån vår lista, aldrig skulle jag ja mitt barn på närlunda eller furutorp och mannen vill inte ha capio eller på dalhem eller fredriksdal eller drottninghög.   
  • stjierna

Ja, som sagt - stort grattis och vad roligt för er att du ÄNTLIGEN har kommit så långt!! Jag är i v 25+5 idag, alltså v 26 och går in i "ny vecka" varje lördag så jag är inte så långt efter dig ;)
    Jag har hemsk foglossning, halsbränna från helvetet, är trött, sur o grinig - men lika glad för det, det är ju en fin liten bebis där inne o jag mår gärna skit i 9 månader för att hon ska ha det prima ;) hur mår du då? Jag antar att du känner sparkar o så? Minns jag fel, eller visste ni att det blir en pojke?
    Som sagt, Annika är väldigt open minded och stöttar en i alla ens beslut - jag har bara varit nöjd med henne! Hon är lugn o proffsig o hispar inte upp sig för småsaker, utan vill verkligen gå till grund med VARFÖR något har blivit på ett sätt!

• MiScHoOo
    stjierna skrev 2011-10-13 13:13:42 följande:
    Ja, som sagt - stort grattis och vad roligt för er att du ÄNTLIGEN har kommit så långt!! Jag är i v 25+5 idag, alltså v 26 och går in i "ny vecka" varje lördag så jag är inte så långt efter dig ;)
    Jag har hemsk foglossning, halsbränna från helvetet, är trött, sur o grinig - men lika glad för det, det är ju en fin liten bebis där inne o jag mår gärna skit i 9 månader för att hon ska ha det prima ;) hur mår du då? Jag antar att du känner sparkar o så? Minns jag fel, eller visste ni att det blir en pojke?
    Som sagt, Annika är väldigt open minded och stöttar en i alla ens beslut - jag har bara varit nöjd med henne! Hon är lugn o proffsig o hispar inte upp sig för småsaker, utan vill verkligen gå till grund med VARFÖR något har blivit på ett sätt!

Vad skönt att höra om din bvc låter som en ställe jag kan tänka mig ha mitt barn. Jo du har helt rätt det är en pojke, när jag var på kontroll i veckan sa läkaren - det är fortfarande en pojke. Ingen könsbyte har det blivit än. Nu när man handlar önskar man hade en flicka. Om allt går bra denna gången och jag vilar mig så hoppas jag får en flicka nästa gång. Tänkte säga tänk om vi ligger på bb samtidigt och sedan kom jag på, jag föder en hel månad innan....
  • stjierna

Haha, ja, du har väl kejsarsnitt i v 38 eller nått?
    Det är inte en fröjd att vänta flicka heller ska du veta, ALLT är rosa och Hello Kitty, o plötsligt hittar jag sååå mycket fina kläder på pojkavdelningen ;) så jag tror att oavsett vilket kön man väntar så hittar man mer kläder på motsatt köns sida i butikerna ;) när jag var gravid med vår son, tyckte jag som du att det fanns så mycket fint på flick ;)
    Har du fått datum till KS?

• MiScHoOo
    stjierna skrev 2011-10-13 13:27:33 följande:
    Haha, ja, du har väl kejsarsnitt i v 38 eller nått?
    Det är inte en fröjd att vänta flicka heller ska du veta, ALLT är rosa och Hello Kitty, o plötsligt hittar jag sååå mycket fina kläder på pojkavdelningen ;) så jag tror att oavsett vilket kön man väntar så hittar man mer kläder på motsatt köns sida i butikerna ;) när jag var gravid med vår son, tyckte jag som du att det fanns så mycket fint på flick ;)
    Har du fått datum till KS?

haha, typiskt människan.

Har ej fast datum, tror jag får det om två veckor, men i v. 36 ska det ske om inget kommer ivägen tidigare. 
Svar på tråden Vilken är bästa BVC i Helsingborg