• Anonym (HemligaArne)

Köpa graviditetstest känns jätteläskigt!

Kan det ens vara sant att jag är gravid? Det är snart tre år sedan jag tog ur spiralen och vi helt valde att skippa preventivmedel. I början körde vi på säkra perioder, för vi ville inte ha fler barn, men inga p-medel funkade bra, en del gav så många biverkningar. För 18 månader sedan bestämde vi oss för att försöka få ett till barn (vi har en liten goseunge som är fyra år), men hittills har inget hänt. Mensen har varit regelbunden som en klocka, var 28e dag klockan 12 (+/- en kvart) har mina spottings kommit. Två dagar senare har mensen kommit. Varje månad. Vi hade precis börjat diskutera utredning, men bestämt oss för att avvakta ett år eller så. Mina spottings skulle ha kommit i söndags. Min mens skulle ha kommit i tisdags, men inget har hänt. Herregud! Jag är både livrädd och otroligt förväntansfull! Sitter just nu på jobbet och både fasar och längtar efter lunchen, då jag ska gå och köpa en liten provsticka. Jag vet inte ens vart jag ska våga åka och köpa testet... Vi bor i ett litet samhälle där "alla känner alla". Halvtidsassistenten på mitt jobb jobbar extra på Konsum, så det är uteslutet (dessutom känner alla igen mig där).. Usch vad nervös jag är!! Vill vi och vågar vi ha ett till barn? Jag vet ju inte ens om jag vill gå igenom en till graviditet (mina tidigare graviditeter har varit väldigt komplikationsfyllda)

Och nej, jag ville egentligen inget med tråden, bara skriva av mig alla dessa känslor som bara bubblar inom mig!

• Svar på tråden Köpa graviditetstest känns jätteläskigt!
  • Anonym

Tips beställ på nätet, beställer du nu så kommer det i morgon (tror de flesta "testbutiker" har så). Du får alltså testa en dag senare än du tänkt. Kolla ex. testlagret...

• Joddan

Om du inte vill gå igenom en graviditet till? Om ni vågar ha ett till barn!?

DET borde ni ha bestämt INNAN ni började att vara utan skydd...

Lycka till att handla testet. Apotekspersonal har tystnadsplikt.

• Pusselbiten86

Om du bor i närheten av Växjö så har jag ett test från apoteket här hemam som blev över :p

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Anonym (HemligaArne)
    Joddan skrev 2011-10-13 09:52:20 följande:
    Om du inte vill gå igenom en graviditet till? Om ni vågar ha ett till barn!?

DET borde ni ha bestämt INNAN ni började att vara utan skydd...

Lycka till att handla testet. Apotekspersonal har tystnadsplikt.
    Det är komplicerat. Vi vill ha ett till barn, men vet inte hur graviditeten kommer bli. I värsta fall många månaders sjukskrivning och lång neovistelse. Det vill såklart ingen, men vi har varit där och det var verkligen inte kul! Vi hoppas såklart att vi får mer hjälp den här gången och att det funkar bättre med vården.
  • En o Sexti

Har du köpt något test än TS? Jag e nyfiken

• Anonym (HemligaArne)

Det blev tyvärr affärslunch idag, hade ett möte som drog ut på tiden. Nu har jag otroligt mycket att göra resten av dagen, är hemma först vid sextiden. Ska köpa ett test på Apoteket efter jobbet och testa ikväll eller imorgon bitti. Min man är jätteglad över att jag för första gången inte fått mens på utsatt tid, det är jag också (för barn vill jag ha) men ändå är jag fucking livrädd för att vara gravid, nåt värre finns knappast!

• En o Sexti
    Anonym (HemligaArne) skrev 2011-10-13 13:34:49 följande:
    Det blev tyvärr affärslunch idag, hade ett möte som drog ut på tiden. Nu har jag otroligt mycket att göra resten av dagen, är hemma först vid sextiden. Ska köpa ett test på Apoteket efter jobbet och testa ikväll eller imorgon bitti. Min man är jätteglad över att jag för första gången inte fått mens på utsatt tid, det är jag också (för barn vill jag ha) men ändå är jag fucking livrädd för att vara gravid, nåt värre finns knappast!
    Jag håller tummarna för att testet visar nånting. Eftersom du passerat mensdagen så kan du testa med vilken tid-på-dygnet-som-helst-urient.

Lycka till! 
    ♥☆° Kan mirakel ske? www.uncompleted.blogg.se °☆♥
  • Anonym (HemligaArne)

Det var negativt, mensen har ännu inte kommit, så jag följer instruktionen och gör ett nytt test på måndag om inte mensen dykt upp. Börjar tro att jag kommit i ett väldigt tidigt klimakterium...

• Familjen D

Håller tummarna för plus imorgon :) 

• Anonym (Samma)

Hoppas du får ett plus imorgon då :) Jag är typ i samma sits, skulle också haft mens i tisdag men fortfarande har den inte kommit.. Tog ett test i onsdag o fredags, båda så negativa som det bara går.. Brukar också ha regelbunden så vet inte alls varför den håller på såhär, för jag tror den kommet dyka upp, även om jag på ett litet litet hörn hoppas att jag kan vara gravid ändå :) Håller tummarna för oss :)

• Anonym (Samma)

Hur går det för dig ts??

• Anonym (HemligaArne)

Mensen kom igår på morgonen, rena rama syndafloden. Känns skönt att den kom, jag var nära att ringa gynekologen och be om östrogensupplement eller nåt Det är verkligen underligt att den kom sent den här gången när den aldrig tidigare gjort det (jo, när jag var i tonåren typ, men det är länge sedan...) Jag och maken har bestämt att vi kan försöka lite mer aktivt att få ett till barn ett tag till. Blir det inget så blir det inget, det är inte något vi absolut känner att vi MÅSTE klara.

• Anonym (Samma)

Ok skönt att den kom så ni kan börja om på nytt igen :) Är nog bra att ha sån inställning, att blir det så blir det. Så man inte stressar upp sig i onödan, väldigt lätt annars :p Hoppas ni får ett syskon i framtiden :)

• Grazzy

Varför skämmas för att köpa grav. test igentligen? Har väl inte folk att göra med om du vill testa om du är gravid eller ej? Jag bor också i en liten "håla" där alla känner alla och vise versa och jag är bara 20 år och blabla, jag går ändå och köper test för min egen skull, inte deras!

Svar på tråden Köpa graviditetstest känns jätteläskigt!