Köpa graviditetstest känns jätteläskigt!
Kan det ens vara sant att jag är gravid? Det är snart tre år sedan jag tog ur spiralen och vi helt valde att skippa preventivmedel. I början körde vi på säkra perioder, för vi ville inte ha fler barn, men inga p-medel funkade bra, en del gav så många biverkningar. För 18 månader sedan bestämde vi oss för att försöka få ett till barn (vi har en liten goseunge som är fyra år), men hittills har inget hänt. Mensen har varit regelbunden som en klocka, var 28e dag klockan 12 (+/- en kvart) har mina spottings kommit. Två dagar senare har mensen kommit. Varje månad. Vi hade precis börjat diskutera utredning, men bestämt oss för att avvakta ett år eller så. Mina spottings skulle ha kommit i söndags. Min mens skulle ha kommit i tisdags, men inget har hänt. Herregud! Jag är både livrädd och otroligt förväntansfull! Sitter just nu på jobbet och både fasar och längtar efter lunchen, då jag ska gå och köpa en liten provsticka. Jag vet inte ens vart jag ska våga åka och köpa testet... Vi bor i ett litet samhälle där "alla känner alla". Halvtidsassistenten på mitt jobb jobbar extra på Konsum, så det är uteslutet (dessutom känner alla igen mig där).. Usch vad nervös jag är!! Vill vi och vågar vi ha ett till barn? Jag vet ju inte ens om jag vill gå igenom en till graviditet (mina tidigare graviditeter har varit väldigt komplikationsfyllda)
Och nej, jag ville egentligen inget med tråden, bara skriva av mig alla dessa känslor som bara bubblar inom mig!