Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Inte helt nöd med min dotters nya förskola. Hjälp!

Det är ju oftast så att barnen är indelade efter ålder, vilket det också blir för er din dotter är 07 och det är ju också de andra 4-åringarna. Min dotter är ganska nyligen fylld 4 år och den hon leker med är född januari.samma år, alltså samma skillnad som det blir för er. I den åldern skiljer det inte så hemskt mycket i utveckling på ett halvår längre. Både min dotter och den lite äldre flickan hon leker med jämt har kommit ungefär lika långt och har samma intressen som din dotter Det är väl.jättebra att hon får gå med några av de barn hon kommer gå i skolan med. Att de nämnde det där med stor tjej, kanske var i relation.till de små barnen, inte till de hon faktiskt är.jämnårig med.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Är man inte jämnårig om man är född samma år? I alla fall om man blivit så stor som 4-5 år. På mitt barns dagis finns 7 -07:or och jag skulle omöjligt kunna gissa vem som är född i januari, juli eller oktober om jag inte visste det. Det är mer personligheten som skiljer dem åt, inte att de har kommit olika långt beroende på när på året de är födda. I 1-års åldern är 6 mån stor skillnad, men inte i 4-5 års.åldern. tror säkert det kan bli jättebra!

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Inte helt nöd med min dotters nya förskola. Hjälp!