Behöver hjälp för min 3-åring
Det är många pysselbitar som saknas, kan börja med sömnen. Han sover med mig och min man, det är inte lätt för oss att ha honom i mitten eftersom jag väntar vårat andra barn. Han kan sparka och slå mig i sömnen, och det börjar kännas trångt och jag behöver få honom att sova i hans egna rum. Har funkat innan men ofta på natten kommer han tillbaka, vill inte vara själv i sitt rum och vi har även testat med att ha hans säng i vårt rum. Ändå ska han hålla på fram och tillbaka hela natten och det känns riktigt jobbigt. Man vill ju få honom att sova där, och inte med oss. Nu det andra.. Han är 3år och allt känns så svårt för honom, tex har man en mugg så vill han inte ha mjölk i den utan det ska vara cola istället. Han kan gråta tills han får colan, man orkar bara inte höra honom. Sen häller man i colan i muggen och helt plötsligt vill han ha ett glas som ska vara avlångt och inte se ut på ett annat sätt. Han lyckas alltid få det han vill ha, jag har svårt att lyssna på hans gråt och ger honom oftast det han vill. Sen hittar han på något på morgonen som tex, jag vill ha glass och börjar storgråta till det, hans gråt är ingen vanlig gråt utan med mycket ilska och skrik. Min man jobbar kväll och för att inte störa honom får jag väl ge honom, jag gör stora misstag det vet jag om. Men hur ska jag agera??? SNälla hjälp mig, han bestämmer för mycket hemma och vet att han får allt. Han är riktigt bortskämd, kan slå mig om han blir riktigt arg. Min man gör detsamma där att han ger honom så fort han börjar gråta. Och inte tal om stan, där förstår han allt. Eftersom han har varit ute på stan med mig jämt och handlat osv, vet han vad som innebär där. Kostar något för mycket är han medveten om att han inte får, då gråter han inte och går till nästa leksak tex. Så det jobbiga är när vi är hemma, han gråter mycket om dagarna, till slut får han som han vill. Jag vill börja ändra och inte låta honom bestämma, han får självklart bestämma små saker men som glass och cola får han inte ens begära tänker jag. men det är inte alls lätt att ändra på sig som förälder, jag behöver hjälp!