• Anonym

Möte med chefen om min lojalitet

Jag har blivit kallad till ett möte hos chefen om min lojalitet skriver hon.... Vad kan hon mena med detta???

Jag jobbar som personlig assistent.

Det ska visst handla om hur jag uttryckte mig för dom anhöriga när hon hade möte där...

Vad kan man ha sagt för fel???

Ja det visar väl sig...

Men lojalitet är väl hur man är mot en person? Så hon kan ta upp att jag kanske sa något emot henne... Glad

• Svar på tråden Möte med chefen om min lojalitet
  • Anonym

Kritiserade du företaget, chefen, berättade om brister eller något sådant? Du har rätt att ta med dig en fackrepresentant om du vill. Du kan även spela in mötet i hemlighet om du vill.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-10-14 13:02:46 följande:
    Kritiserade du företaget, chefen, berättade om brister eller något sådant? Du har rätt att ta med dig en fackrepresentant om du vill. Du kan även spela in mötet i hemlighet om du vill.
    Nä det är det jag kan inte minnas att jag sa något negativt... Jag förmedlade mellan chefen och brukaren och sen sa jag bara vad jag tyckte... Om jobb situationen... Och det borde man väl få göra???

Det kommer att vara med en från kommunal och även PA = Personal ansvarig
  • Tonårsmamman1

Hon menar kanske att du inte är lojal mot din arbetsgivare när du pratar med de anhöriga. Att du pratar skit helt enkelt.

• Anonym
    Tonårsmamman1 skrev 2011-10-14 13:05:00 följande:
    Hon menar kanske att du inte är lojal mot din arbetsgivare när du pratar med de anhöriga. Att du pratar skit helt enkelt.
    Pratar jag då skit om chefen eller dom anhöriga???
  • Anonym

Eller kan hon kanske mena att jag inte är sanningsenlig när jag sitter med dom anhöriga???

A, jag vet inte... Får väl se på mötet.

• FruLiNi

Antar att hon inte tycker att du har varit lojal mot din arbetgivare. Säkert något du sa vid mötet med de anhöriga, som hon fann olämpligt.

Glöm inte uppdatera läget sen!

• Anonym
    FruLiNi skrev 2011-10-14 13:07:07 följande:
    Antar att hon inte tycker att du har varit lojal mot din arbetgivare. Säkert något du sa vid mötet med de anhöriga, som hon fann olämpligt.

Glöm inte uppdatera läget sen!
    A, jag vet inte. Får se på onsdag. Men man undrar ju vad katten man kan ha sagt som blev så fel. Säkert något som hon missuppfattade.

Men kommunal kommer att vara med och också personal ansvarige.
  • Tonårsmamman1
    Anonym skrev 2011-10-14 13:05:33 följande:
    Pratar jag då skit om chefen eller dom anhöriga???
    Kan väl vara vilket som. Men antagligen mot henne eftersom du skriver "Det ska visst handla om hur jag uttryckte mig för dom anhöriga när hon hade möte där".
    Du får helt enkelt vänta och se vad det handlar om. Bra att fler ska närvara.
  • Anonym

Man spekulerar ju lite... Men det jag kan komma på var en sak som brukaren skrev som jag sen förmedlade... Hugger hon på det så ska jag hänvisa henne vidare till brukaren..:

• Tummelisa

Du kanske sagt nåt i stil med "Nä det kommer jag inte hinna/orka, vi är för få anställda och jobbar för långa pass". Och då menade din chef på att du snackade ner företaget/chefen, eftersom du la fram dina klagomål inför brukaren och inte direkt till chefen i enrum. Alltså chefen kände sig kritiserad för sitt sätt att sköta företaget och sina anställda, och blev sur dåd etta hände inför era "kunder".

Din lojalitet mot företaget tror jag alltså chefen ifrågasätter. (Utan att alls veta vad som sagts)

Svar på tråden Möte med chefen om min lojalitet