• Anonym

Möte med chefen om min lojalitet

Jag har blivit kallad till ett möte hos chefen om min lojalitet skriver hon.... Vad kan hon mena med detta???

Jag jobbar som personlig assistent.

Det ska visst handla om hur jag uttryckte mig för dom anhöriga när hon hade möte där...

Vad kan man ha sagt för fel???

Ja det visar väl sig...

Men lojalitet är väl hur man är mot en person? Så hon kan ta upp att jag kanske sa något emot henne... Glad

• Svar på tråden Möte med chefen om min lojalitet
  • Waldo
    leandra skrev 2011-10-18 21:47:44 följande:
    Jag har ingen aning om hur jag skulle ha agerat eftersom jag inte vet vad mötet gäller eller vad TS har gjort.
    Det var inte det jag frågade.

Jag frågade hur du som chef hade agerat utifrån ställda scenario
  • Occam
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-18 08:51:19 följande:
    En provanställning innebär att det finns en tjänst som ska tillsättas en ava är en tidsbegränsad anställning som kan avbrytas utan uppsägningstid...en avsevärd skillnad för arbetsgivarna.

Jag kan inga detaljer om AVA, det var fem år sedan jag senast behövde bekymra mig mer än "normalt" om arbetsrättsliga frågor. Jag undrar dock om ovan citat verkligen stämmer ... de former av visstidsanställning som fanns på "min tid" var svåra att avbryta i förtid, från arbetstagarens sida väsentligen svårare än en tillsvidareanställning*, från arbetsgivarens sida i teorin lika svåra som visstidsanställningen.

Men, att en AVA skulle gå att avbryta hur som helst låter som en rätt radikal förändring, kan något bekräfta om det stämmer (är inte helt OT i tråden ...)?  

Att provanställningar går att avbryta med kort uppsägningstid är inget nytt dock, fast det var inte riktigt vad som skrevs.

* Även om man faktiskt inte får säga upp sig från en visstidsanställning är det få arbetsgivare som vägrar ta emot uppsägningen och tvingar den anställde att jobba kvar / begå avtalsbrott.