Vuxen och kikhosta
Har ev. fått kikhosta, håller på att utredas för det. Har någon här haft det som vuxen? Tog det lång tid att bli frisk från det?
Har ev. fått kikhosta, håller på att utredas för det. Har någon här haft det som vuxen? Tog det lång tid att bli frisk från det?
Har inte själv haft kikhosta (är vaccinerad) men 4 av barnen har haft det. De var sjuka i mellan 8 och 10 veckor, och sedan satt hostan kvar i några månader till.
Har haft det i 8 veckor nu, fortf inte frisk.
Går in på min 10:e vecka med hosta och ingenting hjälper. Varken hostmedicin eller astmamedicin. Hostar så fort jag anstränger mig. Är något leds. Läkaren vet inte om det är kikhosta jag har eller om det är någonting annat. Proverna visar ingenting tyvärr.
Vi har haft kikhosta hela familjen denna höst. Det började i september men vi sökte hjälp hos en homeopat först i november. Med homeopatmedel tog det då bara en dryg vecka innan vi blev bättre. Vi äter inte antibiotika, men alla 5 är vaccinerade mot kikhosta.
Har nu också hört om många fler fall av kikhosta, så jag tror det är en liten epidemi på gång här jag.