Inlägg från: Lovejoy |Visa alla inlägg
  • Lovejoy

Måste man kunna sy om man är kort?

Varför finns det inga kläder för korta...jag är inte precis ensam om att vara kort. Ibland finns det jeans som är kortare, men kjolar och klänningar är helt kört om man inte är tjock, då finns det lite tantkläder i 20-serien. Eller vet någon om något site på internet man kan beställa snygga kläder för människor som inte är så långa.

• Svar på tråden Måste man kunna sy om man är kort?
  • Lovejoy

Tyvärr är jag inte så språkbegåvad att jag vågar mej på att köpa från sydeuropeiska/kinesiska siter...vill ha klart för mej vilka villkoren är för köpet....

• Lovejoy

även kläder i size zero  har för långa ben, midjan på fel ställe ( har inte bara korta ben, utan kort överkropp också ) Jeans är inte största problemet, kjolar och framförallt klänningar är ett större problem, det räcker inte att bara korta av en klänning, den sitter illa för att midjan kommer för långt ner. Sprund på kjolen försvinner om man ska lägga upp dem. Jag vill kunna känna mej fin i klänning någon gång ibland också.

• Lovejoy

Och visst, det finns sömmerskor, men jag har inte budget som klarar att anlita dem.

• Lovejoy

Petitstorlekar hade jag aldrig hört talas om...tack snälla ni för tipsen. Ska genast kolla!

Svar på tråden Måste man kunna sy om man är kort?