• Tessan1980

    Fler än jag som ska insemineras innan årets slut?

    Som rubriken lyder! Finns det fler än jag? Kanske vi kan samlas och snacka av oss om denna resa vi har framför oss?

    Min historia om varför vi ska insemineras!

    Efter p-piller stopp Juni 2009 blev vi gravida väldigt fort, bara månaden efter. Tyvärr hade hjärtat på vår lilla bebis slutat slå i grav. vecka 20.
    Efter detta har vi försökt och försökt utan att lyckas. Fick i februari detta året diagnosen PCO. Fick börja med ägg stimulerande hormonet Pergotime. Gick på dem i 6 månader med 1 månads uppehåll. På 6:e och sista kuren nu i September blev vi gravida. Lyckan var kort då vi i Torsdags (13/10) var inne på VUL och fick bekräftat att det fanns inget liv hos mig! Så nu ska vi köra i gång med spray och sprutor inom kort!

    Hoppas det finns fler än jag.

  • Svar på tråden Fler än jag som ska insemineras innan årets slut?
  • Smurfan87

    hej jag ska också insemineras av donatorspermier denna månaden! vi har haft en lång väntan på 2 1/2 år med undersökningar, utredningar och nu har äntligen medicineringen börjat. är livrädd att det inte ska lyckas. tog sista pergotime tabletten igår. 

  • Tessan1980

    Hejsan. Kul att du hittade hit. Ahh så man kan insemineras på pergo. Trodde inte jag. Har själv gått på 6 kurer med pergo, utan att insemineras då. Nu kommer jag o få börja på nässpray o sprutor.

  • Memphis

    Hejsan!
    Här är en till som planerar donatorsinsemination innan årets slut :)


    Tanken är att vi ska göra ett ostimulerat insemförsök i naturlig cykel i november.
    Beräknar mensen runt den 17:e och sen kör vi igång!
    Mycket spännande! Men jag är realist och väntar mig inte att det ska ta sig på första försöket.
    Ser det som en "provomgång" :)


     

  • Tessan1980

    Ledsen att jag inte är här inne och skriver så ofta. Men har tagit en liten pause från familjeliv. Sitter här med stigande HCG värden som enligt doktorn tyder på ett utomkveds. In på Tisdag på kontroll och ev operation då!! Men jag lovar att återkomma. Kram på er.

  • Smurfan87

    tessan: hoppas verkligen att det bara är missvisande HCG värden! jo det är inga fel på mig vad de sett utan vill bara extra stimulera mig lite med pergo. men det är olika på olika mottagningar hur de gör. vi går i linköping.

  • Smurfan87

    Hej tänkte kolla om ni fortfarande är aktiva här och gr en uppdatering. Det blev inget på första försöket men andra :) är nu i vecka 10 och har haft mitt första samtal med BM och ska till läkaren nästa vecka då jag äter mediciner man inte helst ska äta under en graviditet. Den 13 feb är det äntligen dags för inskrivning och UL :) va på VUL den 19 jan och fick se hjärtat slå iaf även om bebisen var lite liten, kan varit så att det tog lång tid innan ägget fäste i livmodern helt enkelt :)
    Hoppas ni också har en glad nyhet!

  • Längtan 30
    Smurfan87 skrev 2012-01-27 14:23:06 följande:
    Hej tänkte kolla om ni fortfarande är aktiva här och gr en uppdatering. Det blev inget på första försöket men andra :) är nu i vecka 10 och har haft mitt första samtal med BM och ska till läkaren nästa vecka då jag äter mediciner man inte helst ska äta under en graviditet. Den 13 feb är det äntligen dags för inskrivning och UL :) va på VUL den 19 jan och fick se hjärtat slå iaf även om bebisen var lite liten, kan varit så att det tog lång tid innan ägget fäste i livmodern helt enkelt :)
    Hoppas ni också har en glad nyhet!
    Åh va kul grattis!! :)  

    Jag hopppar på tråden om d e ok! Min sambo å jag står på kö för insemination men fick veta förra veckan att d e längre kötid som gäller nu så vi har mer lr mindre bestämt att vi kör på att åka t Köpenhamn lr Helsingör istället i  maj lr juni (han jobbar nämligen utomlands tills dess..).. Enligt ultraljud å kontrastundersökning finns d inga "fel" på mig, så förhoppningsvis tar d sig när vi bara kommer igång. Vi utgår/drömmer iaf om d.
  • Smurfan87

    Precis så kände jag med. Ja varför inte har nu i efterhand funderat på om inte Danmark hade varit lättare... Kanske blir till ett syskon, ganska dyrt och man hamnar verkligen sist på listan och att man får samma pappa är ändå inte säkert i Sverige

  • Längtan 30
    Smurfan87 skrev 2012-01-28 09:51:56 följande:
    Precis så kände jag med. Ja varför inte har nu i efterhand funderat på om inte Danmark hade varit lättare... Kanske blir till ett syskon, ganska dyrt och man hamnar verkligen sist på listan och att man får samma pappa är ändå inte säkert i Sverige
    Nej man kan ju få olika donatorer tror jag oxå..Jag fick beskedet av reproduktionsmedicin att de inte "tillåter" syskonförsök så efter första barnet e d ju ändå danmark som gäller.. CFC e "billiga" om man jämnför m Storken va jag fått veta av andra på FL, men de har oxå olika tillvägagångssätt.
  • Smurfan87

    Ok jag har inte fått höra att de inte tillåter syskonförsök men vet att det inte är lätt eftersom alla andra kommet före. Har ni också "problemet" att mannen är steril eller hur ser eran situation ut?

Svar på tråden Fler än jag som ska insemineras innan årets slut?