• Loreena

Vi blev avhysta från lekparken... :(

Idag var jag ute med min 1årige son och lekte. Vi brukar gå runt i området och stanna en stund vid varje lekpark innan vi traskar vidare på nya äventyr. I området där jag bor finns det en rätt dålig kommunal lekplats, med endast en gunga, en sandlåda och en fallfärdig klätterställning. Annars så finns det lekparker utanför hyreshusen och så finns det ju bostadsrättsföreningarnas gårdar. Hur som helst, vi var på en av de finare gårdarna som hörde till HSBs bostadsrättsförening.

Då kom det en dam och sa att vi inte fick vara där och leka om vi inte bodde i något av HSBhusen. Får de göra så verkligen? Det satt ingen skylt och det var inga stängsel runt om. Bara en vanlig gård inramad av bostadsrättshus i tegel från 60talet.

Saken är ju den att de precis rustat upp gården, så den är toppmodern och det skär sig lite mot den nedgångna kommunala lekplatsen som ligger precis bredvid.
    Jag blir så ledsen över det här.. Vi ska inte bo kvar i området så länge till så mig kvittar det egentligen - men barnen som bor här och är fast här i förorten och inte kan flytta härifrån. Ska inte de kunna få lea på vilken lekplats de vill?

• Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(
  • Loppan boppan

Om någon försöker få bort mig från en lekplats. Då får dom fan stryk. Snikna jävla IDIOTER som inte unnar barn att leka när det oftast bara bor pensionärsjävlar i husen iaf.

Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Marängen86

Ska man förbjuda barn från att leka? Hade förstått om det handlade om ett ungdomsgäng. Ta kontakt med en lagom stor tidning. hihi..

• älskarlivet81

Jag hade nog kunnat säga till någon som leker på vår privata lekplats som tillhör våra villor också faktiskt.. Den ligger på privat mark (= samfällighet).. Vår parkering utanför är också privat, dvs är för besökare och boende, men inte folk som ska äta på den närliggande restaurangen..

• Loppan boppan
    älskarlivet81 skrev 2011-10-17 16:54:10 följande:
    Jag hade nog kunnat säga till någon som leker på vår privata lekplats som tillhör våra villor också faktiskt.. Den ligger på privat mark (= samfällighet).. Vår parkering utanför är också privat, dvs är för besökare och boende, men inte folk som ska äta på den närliggande restaurangen..

Tycker synd om dig. Snikna.......
  • SjälvaJag

Då får bostadsrättsungar inte leka på lekplatserna utanför hyreshus heller!

• älskarlivet81
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:55:06 följande:
    Tycker synd om dig. Snikna.......
    Varför det? Det är privat mark.. Folk som ska till den närliggande restaurangen sneddar över vår tomt, det är inte ok.... Det är vår mark som vi betalt för, vi har inte betalt för att folk ska använda den som genväg.. Folk som varit på restaurangen har backat in i vårt staket så det knäckts, det får vi betala för.. Ingen lapp, ingen ursäkt eller något..
  • Loppan boppan
    SjälvaJag skrev 2011-10-17 16:56:06 följande:
    Då får bostadsrättsungar inte leka på lekplatserna utanför hyreshus heller!

Det bor ju typ inga barn i bostadsrätter nästan. Närmaste bostadsrättslekplats här är tom tom tom jämt. Har ALDRIG sett ett enda barn där.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Loppan boppan skrev 2011-10-17 16:48:15 följande:
    Om någon försöker få bort mig från en lekplats. Då får dom fan stryk. Snikna jävla IDIOTER som inte unnar barn att leka när det oftast bara bor pensionärsjävlar i husen iaf.
    Så oerhört omoget. Är det något du tycker är viktigt att lära dina barn, att ta till våld när det blir lite jobbigt?
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • äppelmos

surkärring! såklart ni får leka där!!

• M Y L F

Aldrig hört talas om att man inte skulle få utnyttja en lekplats även om den tillhör en förening.

Hur kan hon köra bort er? Hon är ju bara med och betalar en liten bit = inte hela marken. Det måste ju hela föreningen vara med på och har det röstats fram så borde de sätta upp privat mark och gärna staket och grind med lås.

Det var det löjligaste jag hört. Vad konstigt det blir när barn från föreningen har kompisar att leka med , som inte bor i föreningen. 

Jag hade lagt en fråga till HSB. Även om tanten i sig har rätt, så känns det konstigt att jaga bort andra barn.

Svar på tråden Vi blev avhysta från lekparken... :(