Kan inte citera aktionspotential så här kommer svaret: Jag köper så mycket jag kan på blocket och lycknis.se (som för övrigt har den allra billigaste litteraturen) då biblioteket har ett fåtal böcker till flera hundra studerande. Vi får låna böckerna i 2 veckor dessutom. Ofta är det trettiotal före i kön, även om jag ställe mig på kö månader innan. Vi har helt enkelt mycket böcker på vår utbildning. Vår kurs nu är 3 veckor med 10 böcker. Alla är obligatoriska. Jag gör så gott jag kan med att komma ner i kostnad för böcker men det är ganska tufft.
För övrigt så lever jag väldigt knapert, lagar storkok, sparar in på kläder, köpet alltid det billigaste. Har förvisso blivit någon utekväll per månad men det är inte mycket pengar vi har att röra oss med. Det är tuffa studier. Men! Jag trivs ändå och har SJÄLV valt det. Så fortfarande nej, jag är inte bortskämd. Så småningom när studierna blir lugnare ska jag börja arbeta extra har jag tänkt. Idag lägger jag ner cirka 50-70 h per vecka på studierna.