Behöver hjälp!! repetera en klass eller eller ej?
Hade det varit min dotter (som också går ettan) hade jag försökt tänka så här.
*Ser barnet problemet (annars hade jag nog avvaktat för ner kan man alltid hoppa)
*Tror jag det blir bättre av att vänta ett år (om jag tror hon kommer ha samma svårigheter med matten nästa år hade jag nog inte flyttat ner frivilligt)
Jag känner spontant att läsningen är det viktigaste, utan att kunna läsa faller ju i princip alla ämnen medans det borde gå bättre att vara dålig i matte och fixa resten.
Hur stor del av problemet tror du själv sitter i att hon är omogen? Som löser sig bara av att man väntar? Jag har ingen pedagogisk erfarenhet men som förälder känner jag att släpper man en årskuss redan efter 2månader i ettan hur blir det då nästa höst om problemen kvarstår? Man kan ju inte gärna flytta ner igen. Jag skulle hellre se att dottern fick gå kvar och får extra hjälp med matten iaf till jul kanske hela ettan. Kan hon inte få den extra hjälp i den omfattningen av skolan får de väl ge er extra läxa att traggla hemma. Jag skulle iaf vilja försöka och se hur problemen artar sig innan jag låter henne leka ett år till och kanske vara i samma sits nästa år men då med betydligt mindre tid att hjälpa på.