• LiveHappy

Neulash för att få längre ögonfransar?

Tror ni att neulash fungerar? Har sätt att många "bloggare" gör reklam för att det ska fungera, men de kanske blir betalda för att skriva en sån sak?

Så nu vill jag höra från er "vanliga" människor istället om det är någon som testat det och som kan säga att det fungerar?!  

• Svar på tråden Neulash för att få längre ögonfransar?
  • lovley00

Jäklar har ju glömt att lägga upp foton. Sitter oftast på telefonen men i morgon plockar jag fram bärbara.!

• Mizz Turko

Har testat de flesta och visst de funkar till en del, men så fort du slutar så försvinner det igen. Dessutom "förstör" dessa serum ögonfransarna också då de blir efteråt spröda och avhackade och tar längre tid att växa ut. 

Har pratat med flera hudterapeuter etc som alla "förbjuder" dessa serum eftersom de ser hur förstörda ögonfransarna blir.

jag har fått mycket tunnare och sprödare ögonfransar och dessutom är det lite hackigt mellan ögonfransarna, på några platser saknar jag totalt ögonfransar också.        

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins Yusuf 100619
  • lovley00
    Mizz Turko skrev 2011-10-30 22:23:06 följande:
    Har testat de flesta och visst de funkar till en del, men så fort du slutar så försvinner det igen. Dessutom "förstör" dessa serum ögonfransarna också då de blir efteråt spröda och avhackade och tar längre tid att växa ut. 

Har pratat med flera hudterapeuter etc som alla "förbjuder" dessa serum eftersom de ser hur förstörda ögonfransarna blir.

jag har fått mycket tunnare och sprödare ögonfransar och dessutom är det lite hackigt mellan ögonfransarna, på några platser saknar jag totalt ögonfransar också.        

Man ska inte sluta med serumet men man kan ta det någon/några gånger i veckan, precis som man använder. Hudkrämer smink mm man får göra det till en vana.
  • eeeee

kör med ricinolja istället! googla och läs. fungerar kanon på håret på huvudet också!

• LiveHappy
    eeeee skrev 2011-10-31 11:04:43 följande:
    kör med ricinolja istället! googla och läs. fungerar kanon på håret på huvudet också!
    Ricinolja? Hur fungerar det? Vad innehåller det som gör att håret och ögonfransarna växer snabbare?
  • eeeee

ptja, det innehåller ricinolja ;) är ju en naturlig olja, typ som solrosolja, rapsolja, olivolja - ja, fast från ricinträdet. utvinns ur frön därifrån.. går att köpa på bodystore.com, finns även på apoteket om man frågar i kassan, alltså inget som står framme. exakt vad i det som gör att håret växer oftare kan jag inte svara på, men den ska öka hårväxten kraftigt. som sagt, googla. finns bloggar och sånt där dom lagt ut före och efter bilder :) jag har själv aldrig testat i håret, kör bara på ögonfransarna sen två veckor tillbaka kanske. men det finns en massa att läsa om det på internet :)

• LiveHappy
    eeeee skrev 2011-10-31 13:24:15 följande:
    ptja, det innehåller ricinolja ;) är ju en naturlig olja, typ som solrosolja, rapsolja, olivolja - ja, fast från ricinträdet. utvinns ur frön därifrån.. går att köpa på bodystore.com, finns även på apoteket om man frågar i kassan, alltså inget som står framme. exakt vad i det som gör att håret växer oftare kan jag inte svara på, men den ska öka hårväxten kraftigt. som sagt, googla. finns bloggar och sånt där dom lagt ut före och efter bilder :) jag har själv aldrig testat i håret, kör bara på ögonfransarna sen två veckor tillbaka kanske. men det finns en massa att läsa om det på internet :)
    Okej, har det blivit någon skillnad på dina ögonfransar under de här två veckorna? :P
  • eeeee

har inte dokumenterat nån skillnad, tror man börjar märka efter en månad om man ska tro det som skrivs ;) sen tror jag att jag har gjort på fel sätt. jag har lagt på med en gammal mascaraborste, men det är nog bättre att ta en tops och ta på oljan i ögonfranskanten, för det är ju där den ska verka..

• Mizz Turko
    lovley00 skrev 2011-10-31 07:53:52 följande:

Man ska inte sluta med serumet men man kan ta det någon/några gånger i veckan, precis som man använder. Hudkrämer smink mm man får göra det till en vana.

Nej men, ville testa och se vad som händer när man slutar . Dessutom ledde det till ögoninflammation och eksem hos mig så en annan orsak också till att jag slutade.
    Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins Yusuf 100619
  • LiveHappy

Ikväll ska jag lägga på neulash för första gången, ska bli super intressant att se om det vill fungera. Skulle vara roligt att ha långa fransar till julafton i sånna fall.

Svar på tråden Neulash för att få längre ögonfransar?