• Tokstolla

lågt blodsocker

Lottizen73 skrev 2011-10-18 03:42:18 följande:
    Nej det är inte farligt bara att man kan bli lite matt o ev yr
    Jo, det är farligt! 

min man lider av detta (hypoglykemi). Om blodsockret sjunker ännu mer kan du mycket väl hamna i koma. 

För att undvika att det sjunker så drastiskt ät regelbundet och helst inga snabba kolhydrater. Ta dessutom gärna med dig dextrosoltabletter eller något väldigt sött i handväskan. Enligt sjuksköterskan som pratade med min man så var choklad för långsamt. Banan var lite bättre. Är du hemma och har känningar  (att du darrar, svettas eller känner dig konstig i allmänhet) så kan du ta ett litet glas mjölk, -det är super. 

Lyssna ordentligt på kroppen bara så är det ingen fara =) 
  • Tokstolla

Ja just det. 

Angående länken. Det står att man inte kan få denna typ av känningar om man inte har diabetes men det är inte riktigt sant. Min man är frisk för övrigt, ingen diabetes eller annat knepigt. Och när man är gravid är man ju frisk men räknas ändå inte in till "vanliga människor"  så det är inte så att du utvecklat diabetes bara för att du har känningar/ sänkning. Du är helt enkelt gravid. =)

• Tokstolla
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-18 08:18:56 följande:
    Jo jo men jag tror inte att det är supervanligt.Shit det var det värsta jag har hört :O

jag har ALDRIG ens svimmat och jag har legat på 1.0 ett flertal gånger. Det kanske finns vissa som möjligen skulle svimma på 1,5 men absolut inte koma.
    Vad är det för inkompetenta människor egentligen, blir ju ledsen av att läsa detta :( 
    Det är inte inkompetenta människor alls. Snarare du som är ovanlig eftersom du klarar dig på 1.0 utan större men. =)

• Tokstolla
    fair skrev 2011-10-18 08:34:06 följande:
    Ringde mvc och där sa dom att det inte var någon fara alls, särskilt med tanke på att jag inte ätit på två timmar innan. Hon sa att det var hos diabetiker som det var farligt med lågt blodsocker.
    Det var märkligt att hon svarade så med tanke på att man kan få precis samma symptom och konsekvenser utan att vara diabetiker. Dessutom är det är just efter två timmar man får dippar i blodsockret.

MEN ta rådet att lyssna på kroppen. Ät långsamma kolhydrater i den mån du kan och se till att ha ngt sött till hands ifall du skulle må knepigt. 

=) 
Svar på tråden lågt blodsocker