Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

lågt blodsocker

nej lågt blodsocker är vanligt vid graviditet, framför allt i början, det indkerar in på nåt, högt däremot är nåt helt annat, då kan du ha fått  diabetes. jag har typ1 diabetes. ha med dig lite druvsocker och frukt om du känner dig trött och okoncentrerad.

• vadskajaghetadå

Jo jo men jag tror inte att det är supervanligt.

Längtarefterliten skrev 2011-10-18 06:57:02 följande:
    det är ju farligt om de hamnar för lågt.. jag är diabetiker och min sköterska ska att hamnar ja på runt 1,5 så hamnar man i koma..
    Shit det var det värsta jag har hört :O

jag har ALDRIG ens svimmat och jag har legat på 1.0 ett flertal gånger. Det kanske finns vissa som möjligen skulle svimma på 1,5 men absolut inte koma.
    Vad är det för inkompetenta människor egentligen, blir ju ledsen av att läsa detta :( 
  • vadskajaghetadå
    Tokstolla skrev 2011-10-18 13:24:36 följande:
    Det är inte inkompetenta människor alls. Snarare du som är ovanlig eftersom du klarar dig på 1.0 utan större men. =)

Jo det är inkompetent att skriva att "man hamnar i koma"
    som om det vore definitivt.
  • vadskajaghetadå

att säga, menar jag.

• vadskajaghetadå
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-18 12:11:36 följande:
    Jag har lågt då spelar det ingen roll om jag e gravid eller inte jag blir yr och svimmar.
    Har altid haft detta + lågt blodvärde.
    Men då ser jag till att dricka läsk vatten + massa mat och järntabletter  
    Jag skulle nog säga att "du" är ovanlig som är frisk och svimmar pga lågt blodsocker. Har det inte med blodtrycket att göra då?

• vadskajaghetadå
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-18 15:39:58 följande:
    Hahaha när ajg svimmar skakar jag som jag kallar ( galna kosjukan) ligger och skakar som en idiot
    gud vad jobbigt. och att det inte finns nån vidare orsak??
  • vadskajaghetadå

detta är min vardag med, inte kul...
    ja himla konstigt i ditt fall i alla fall.

fair skrev 2011-10-18 21:17:29 följande:
    Har även pratat med en dssk och hon sa samma som barnmorskan.
     inte att man hamnar i koma på 1,5 hoppas jag :P det är liksom inget man kan konstatera bara sådär, verkligen märkligt uttalande.
  • vadskajaghetadå
    Längtarefterliten skrev 2011-10-19 14:03:07 följande:
    som sagt skrev ja innan att de inte va koma ja menade utan medvetslös!
    ok men det kan man heller inte säga sådär definitivt.
  • vadskajaghetadå
    Längtarefterliten skrev 2011-10-18 06:57:02 följande:
    det är ju farligt om de hamnar för lågt.. jag är diabetiker och min sköterska ska att hamnar ja på runt 1,5 så hamnar man i koma..
    Nu var det detta inlägg jag kommenterade och hade åsikter om. Fortfarande finns ingen magisk gräns för när man hamnar i koma/blir medvetslös. 
    Inte ens du.

och säger man att MAN hamnar i koma vid 1,5 så för man fram det som ren fakta, någon som händer alla, och det är inkompetent att uttala sig så.

• vadskajaghetadå

och bara för att man blivit medvetslös en massa gånger vid en viss nivå innebär det inte att man alltid kommer bli medvetslös så fort man dimper ner på 1,5

mycket har att göra med omständigheterna, hur man legat i socker en tid, hur snabbt man hinner reagera.
    ibland hinner kroppen före hjärnan.
    när jag mätte 1.0 RUSADE jag ut i köket och hällde i mig strösocker.
    hade jag väntat en liten stund så hade inte hjärnan fattat vad jag skulle göra och säkert svimmat. 

• vadskajaghetadå
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-19 22:37:05 följande:
    har du svimmat någon gång själv ?
    njäe...en gång när jag var ute och drack försvann jag dock. och vakten hade ringt min sambo som kommit dit och hämtat mig med taxi. Min killes kompis var på samma krog utan att jag visste det. himla tur att han visste om min diabetes, då hade personalen gett mig sockerlösning. Min sambo kom 15 minuter senare och då var sockret "uppe" på 3.0
    jag fick fråga dagen efter om jag kunde gå osv, det kunde jag tydligen, hon hade nypt mig så jag ej skulle somna också.
    Jag har inget minne av detta, å andra sidan var jag apfull medSkäms 

fail.
    Längtarefterliten skrev 2011-10-19 21:04:48 följande:
    jaja skitsamma!
     haha japp
Svar på tråden lågt blodsocker