• fair

lågt blodsocker

Jag var hos min barnmorska igår och hon mätte blodsockret till 3,1. Jag har alltid legat kring 5 annars. Hon frågade om jag inte ätit nåt innan, men jo det hade jag, ca två timmar innan, både vitt bröd och frukt. Sen sas det inget mer. Jag tycker att det lät lågt, men vad innebär det? Bör jag prata med vårdcentralen imorrn? Blev som orolig....

• Svar på tråden lågt blodsocker
  • fair

Ringde mvc och där sa dom att det inte var någon fara alls, särskilt med tanke på att jag inte ätit på två timmar innan. Hon sa att det var hos diabetiker som det var farligt med lågt blodsocker.

• 3 barns mamma84

Jag har lågt då spelar det ingen roll om jag e gravid eller inte jag blir yr och svimmar.
    Har altid haft detta + lågt blodvärde.
    Men då ser jag till att dricka läsk vatten + massa mat och järntabletter  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Jag har svimmat och varit borta i minst 5-10 minuter och sen har jag inte märkt av att någon ahr luft upp mig typ ambulans eller polis .. pinsamt ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Tokstolla
    vadskajaghetadå skrev 2011-10-18 08:18:56 följande:
    Jo jo men jag tror inte att det är supervanligt.Shit det var det värsta jag har hört :O

jag har ALDRIG ens svimmat och jag har legat på 1.0 ett flertal gånger. Det kanske finns vissa som möjligen skulle svimma på 1,5 men absolut inte koma.
    Vad är det för inkompetenta människor egentligen, blir ju ledsen av att läsa detta :( 
    Det är inte inkompetenta människor alls. Snarare du som är ovanlig eftersom du klarar dig på 1.0 utan större men. =)

• Tokstolla
    fair skrev 2011-10-18 08:34:06 följande:
    Ringde mvc och där sa dom att det inte var någon fara alls, särskilt med tanke på att jag inte ätit på två timmar innan. Hon sa att det var hos diabetiker som det var farligt med lågt blodsocker.
    Det var märkligt att hon svarade så med tanke på att man kan få precis samma symptom och konsekvenser utan att vara diabetiker. Dessutom är det är just efter två timmar man får dippar i blodsockret.

MEN ta rådet att lyssna på kroppen. Ät långsamma kolhydrater i den mån du kan och se till att ha ngt sött till hands ifall du skulle må knepigt. 

=) 
  • vadskajaghetadå
    Tokstolla skrev 2011-10-18 13:24:36 följande:
    Det är inte inkompetenta människor alls. Snarare du som är ovanlig eftersom du klarar dig på 1.0 utan större men. =)

Jo det är inkompetent att skriva att "man hamnar i koma"
    som om det vore definitivt.
  • vadskajaghetadå

att säga, menar jag.

• vadskajaghetadå
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-18 12:11:36 följande:
    Jag har lågt då spelar det ingen roll om jag e gravid eller inte jag blir yr och svimmar.
    Har altid haft detta + lågt blodvärde.
    Men då ser jag till att dricka läsk vatten + massa mat och järntabletter  
    Jag skulle nog säga att "du" är ovanlig som är frisk och svimmar pga lågt blodsocker. Har det inte med blodtrycket att göra då?

• fair

Jag vet inte ens vad jag ska tro. Det är två barnmorskor som sagt att det inte är farligt/inte brytt sig. Och här säger flera att det visst kn vara farligt.. Kanske skulle ha frågat en läkare också? Inte bara barnmorskor.

• Längtarefterliten

menade inte koma.. menade medvetslös! när ja va på 1.9 svettades ja som en gris och skakade så ja kunde inte göra ett skit sjåälv.. min sambo fick mata i mig socker:/

Svar på tråden lågt blodsocker