• Anonym (Längtar....)

    Någon mer som ska ansöka om adoption i år eller snart av första barnet? Ska vi följas åt och dela sorg och glädje tillsammans?

    Någon mer som ska ansöka om adoption i år eller snart av första barnet? Ska vi följas åt och dela sorg och glädje tillsammans?

    Vi är ett par i 30 års åldern som har försökt bli gravida i tre år utan resultat och nu har vi bestämt oss för att adopterar, tror vi aif...

    Skulle vilja komma i kontakt med andra som ska adoptera sitt första barn och dela lite tankar och funderingar, det är mycket som snurrar i huvudet och det är ett STORT beslut att ta... 

    Hoppas det finns fler här som liksom jag vill vara lite anonyma i början eller öppna, det spelar ingen roll...

  • Svar på tråden Någon mer som ska ansöka om adoption i år eller snart av första barnet? Ska vi följas åt och dela sorg och glädje tillsammans?
  • Anonym (Längtar....)

    Känner mig lite ensam här... =(

  • Anonym (Mamma till Q)

    Hej & varmt välkommen till adoptionsvärlden! Solig

    Varsågod att ställa frågor!

    Läs även på i olika trådar om adoption samt kolla in www.mia.eu

    {#emotions_dlg.flower}

  • Namaste72

    Du får slänga av dig anonymitetskappan och komma in i adoptionsforumet istället så hittar du nog fler som ska adoptera.


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • annika11

    Hej jag och min man är på g att adoptera vårt första barn, fast vi har kommit en bit på vägen vi har gått utbildningen och är snart klara med utredningen. hoppas att få skicka ansökan till utlandet i början på nästa år.
    hur lång har ni kommit?

  • Anonym (Längtar....)
    Namaste72 skrev 2011-10-22 19:59:55 följande:
    Du får slänga av dig anonymitetskappan och komma in i adoptionsforumet istället så hittar du nog fler som ska adoptera.
    Jag vill vara anonym pga att ingen vet om att vi ska adoptera i nuläget, inte ens våra föräldrar...
  • Vadholmen

    Hej!
    För mig och min man är det precis dags att börja med första utredningsmötet, 1 november. Vi gick föräldrautbildningen i september i år. Vi är också i 30-års åldern och har försökt på olika sätt att få barn i flera år.

    Jag håller verkligen med om att det är mycket som snurrar i huvudet....mest hela tiden.
    Men jag tycker att det känns väldigt spännade och roligt med adoption!

  • Vi och framtiden

    Hej!
    Jag och min man har precis påbörjat samma process, tycket att det är väldigt spännande.

    Har försökt att få barn i typ 5 år men inte lyckats med IVF mm. Nu äntligen är vi på G med en process som känns lite mer hoppfull och säker på något vis. Även om man inte kan vara 100% med detta heller, men ett större lugn och säkerhet känner jag iallafall.
    Vi är också i 30-års åldern.
     
    Skulle vara roligt att kunna följas åt.
    Vi håller på med föräldrar utbildningen  just nu, kommer nog inte igång förrän i januari tidigast med hemutredningen.
     

  • Anonym (Längtar....)
    Vi och framtiden skrev 2011-10-31 14:35:49 följande:
    Hej!
    Jag och min man har precis påbörjat samma process, tycket att det är väldigt spännande.

    Har försökt att få barn i typ 5 år men inte lyckats med IVF mm. Nu äntligen är vi på G med en process som känns lite mer hoppfull och säker på något vis. Även om man inte kan vara 100% med detta heller, men ett större lugn och säkerhet känner jag iallafall.
    Vi är också i 30-års åldern.
     
    Skulle vara roligt att kunna följas åt.
    Vi håller på med föräldrar utbildningen  just nu, kommer nog inte igång förrän i januari tidigast med hemutredningen.
    Vore jätte kul, känner mig så ensam.... Kan inboxa dig så kan vi prata där, vill vara anonym här. Var i Sverige bor du på ett ungefär? =) KRAM
  • Hjärtat längtar

    Hej! Vi har kommit en bit på vägen. Vi har gått föräldrautb och gjort utredning. Väntar på medgivandet som ska upp i nämnden i dec! 
    Lycka till! Har ni ställt er i adoptionskö? 

  • Nahoj23

    Hej

    Jag är 32 och min man är 31 år. Vi håller på med vår hemutredning nu och bor i Göteborg.
    Jag är tidigare utredd som ensamstående och har varit i adoptionsvärlden sedan 2008, hann dock inte få något BB innan vi valde att leva som ett par.
    Vi gör en lite kortare hemutredning då många delar på mig redan är klara.
    Vår utredning får upp i nämnden i janurari, då vi har kort äktenskapstid passar Sri Lanka bra för oss, vi är inte inne på Europa och övriga länder faller bort pga av vår korta tid som gifta.

  • Emelle85
    Anonym (Längtar....) skrev 2011-11-01 08:36:44 följande:
    Vore jätte kul, känner mig så ensam.... Kan inboxa dig så kan vi prata där, vill vara anonym här. Var i Sverige bor du på ett ungefär? =) KRAM
    Anonym (Längtar....) skrev 2011-11-01 08:36:44 följande:
    Vore jätte kul, känner mig så ensam.... Kan inboxa dig så kan vi prata där, vill vara anonym här. Var i Sverige bor du på ett ungefär? =) KRAM
    skriv till mig om du vill, vi har nog mycket gemensamt :)
Svar på tråden Någon mer som ska ansöka om adoption i år eller snart av första barnet? Ska vi följas åt och dela sorg och glädje tillsammans?