• Anonym (ovetande)

"Bra"/"Dåligt" område i Västerås?

Hej hopp! Jag och min kille ska flytta till Västerås i vår och sitter redan nu och kikar efter lägenhet! Men nu till den känsliga frågan... Vilka områden är "bra" i Västerås och vilka är "dåliga"? 

Ser att Bjurhovda har riktigt billiga lägenheter, beror det på att det är ett sämre område? Har ärligt talat ingen lust att flytta till nåt slummområde då jag inte vet hur lång tid det tar innan vi skaffar barn och jag vill att mitt barn och även vi själva ska vara trygga när vi är ute! :)

Så ni från Västerås, kan ni lite snabbt rabbla upp de "bra"/"dåliga" områdena i Västerås så man som nykomling inte väljer "fel" :)  

• Svar på tråden "Bra"/"Dåligt" område i Västerås?
  • Anonym

råby, vallby, bäckby har väl inte så bra rykten om sig.
    skallberget finns det många fina lägenheten.
    skiljebo tycker jag är fint. god pizzeria, litet centrum med ica bibliotek. nära sjukhuset, hälla.

• Anonym

Ska ni köpa eller hyra?

Alla somslutar på -by kan man säga är dåliga områden.
    Grya/Önsta gryta har blivit slummigt.
    Bjurhovda är inte bra.

Mellan områden är tex Gideonsberg, Skiljebo och Skallberget.

Bra områden är Blåsbo, Aroslund, större delen av City.

Vilka områden har ni tittat på?

Flyttar ni hit pga jobb? Har ni bil?

• Anonym

Skulle vilja påstå att Viksäng, Hamre, Talltorp, Berghamra, Haga, Skiljebo och Gryta är "bra".

Skälby, Bäckby, Råby, Vallby och Bjurhovda skulle jag vilja sätta i andra änden......

Grovt generalliserat naturligtvis och flera områden utelämnade då jag inte har koll på hela stan...... 

• Anonym (ovetande)

Aaah okej, skönt att ha lite koll! :) Ja vi flyttar på grund av jobb. Har fått jobb i city och vi har bil och körkort båda två :) jag tror att vi har tänkt köpa för det verkar så dyrt att hyra i Västerås :/ 

Vi har tittat mycket på bjurhovda för där verkar det finnas mycket fina och billiga lägenheter! men då kanske det är för att det är ett "dåligt" område!? 

• Anonym

Bäckby norra är bra område, har själv bott där och mina föräldrar bor där...

• Anonym
    Anonym (ovetande) skrev 2011-10-18 10:51:07 följande:
    Aaah okej, skönt att ha lite koll! :) Ja vi flyttar på grund av jobb. Har fått jobb i city och vi har bil och körkort båda två :) jag tror att vi har tänkt köpa för det verkar så dyrt att hyra i Västerås :/ 

Vi har tittat mycket på bjurhovda för där verkar det finnas mycket fina och billiga lägenheter! men då kanske det är för att det är ett "dåligt" område!? 

Välj inte Bjurhovda. Finns massor med andra områden som är bättre om ni ska köpa.
    Vad har ni för ca budget för köp och avgift?
  • Anonym (ovetande)

Eftersom en av oss är arbetslös så är det väl cirka max 500.000. Och vi bor i en trea nu och har blivit vana med stort så vi vill helst inte ha jättelitet. Sen vore vi glada för uteplats. Så det är lite krav vi har ändå, vet inte om kraven går ihop med våran budget om man vill ha i ett "finare" område!? :/ 

• Anonym

Tror tyvärr det blir svårt med en 3:a i ett finare område med den budgeten..... Mamma sålde sin trea för 1.000.000 och brorsan fick 700.000 för sin 2:a båda i "rätt" ände av stan. 

Men jag hoppas ni hittar något som passar både er och plånboken. 

• Anonym (ovetande)

fast det går bra med en tvåa också, om den är över 60 kvadratmeter :) Hum, få klura på den, men nu vet jag ungefär vilka områden man "bör" välja. tack för det! :)

• Anonym
    Anonym (ovetande) skrev 2011-10-18 10:59:12 följande:
    Eftersom en av oss är arbetslös så är det väl cirka max 500.000. Och vi bor i en trea nu och har blivit vana med stort så vi vill helst inte ha jättelitet. Sen vore vi glada för uteplats. Så det är lite krav vi har ändå, vet inte om kraven går ihop med våran budget om man vill ha i ett "finare" område!? :/ 

Oj ja då får ni kanske hålla er till de "sämre" områderna.
Svar på tråden "Bra"/"Dåligt" område i Västerås?