• PrincessOfIce

Tips om bra handkräm

Varje år sen min son föddes 2002 har jag fått så torra händer att jag får blödande självsprickor och sjukt ont alternativt att det kliat så jag hållit på att bli tokig.
    Har försökt att hitta en bra fet handkräm som hjälper mig att hålla mina händer smidiga och inte torkar ut men så fort det blir lite kallare så kommer de på posten ändå..

Nu undrar jag om ni har några bra krämer att rekommendera. Kanske någon som du själv använder vintertid?  
    Börjar bli desperat då mina händer har börjat bli flammiga och torra nu.. :(

Bilden visar hur det kan se ut. Är ovanligt fint just där men det var den enda jag kunde hitta och är från i våras..   

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Svar på tråden Tips om bra handkräm
  • Sweet life

Weledas!

Deras produkter över lag sparkar rumpa!! Bara naturliga ämnen, inget som torkar ut eller för huden beroende av mer kräm...

• La Lola

Jag upptäckte av en slump en handkräm som säljs på Lidl.
    Den är kanonbra tycker jag!

Iseree heter den.

Har du testat Helosansalva annars?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Joico

Jag hade provat att smörja med Locobase Fet eller Repair vid sänggående, eventuellt sova med tunna bomullshandskar också.
    Dagtid hade jag smörjt med Neutrogena NF Hand cream

• Oförglömlig

Jag får presis likadant sedan min son föddes 09 jag köpte en jätte fet salva repair heter den finns på Apoteket. Ta den till natten går inte on så fort men den hjälper. Tog 2 nätter för mig.

• PrincessOfIce

Sweet life skrev 2011-10-18 15:24:10 följande:
    Weledas!

Deras produkter över lag sparkar rumpa!! Bara naturliga ämnen, inget som torkar ut eller för huden beroende av mer kräm...
    Ska undersöka Weleda nästa gång jag gör ärenden.  tack för tipset. :)

La Lola skrev 2011-10-18 15:26:16 följande:

Iseree heter den.

Har tyvärr ingen Lidl häromkring men om jag får syn på en ska jag kolla.. :)

Japp. Min pappa gav mig helosansalva när jag bodde hos honom i våras. Hjälpte typ 3 dagar och sen inte mer. :( 
  • Min dotter

Jag har samma problem som du, gick till vårdcentralen & fick utskrivet kortision (för några dagar bara) & en jätteflaska Cano derm att ha som handkräm, funkar super!

• PrincessOfIce
    Joico skrev 2011-10-18 15:27:10 följande:
    Jag hade provat att smörja med Locobase Fet eller Repair vid sänggående, eventuellt sova med tunna bomullshandskar också.
    Dagtid hade jag smörjt med Neutrogena NF Hand cream

Tyvärr funkar ingen av dessa salvor för mig har redan provat utan resultat. :( Tack ändå
  • La Lola
    PrincessOfIce skrev 2011-10-18 15:29:12 följande:
    Ska undersöka Weleda nästa gång jag gör ärenden.  tack för tipset. :)
    La Lola skrev 2011-10-18 15:26:16 följande:

Iseree heter den.

Har tyvärr ingen Lidl häromkring men om jag får syn på en ska jag kolla.. :)

Japp. Min pappa gav mig helosansalva när jag bodde hos honom i våras. Hjälpte typ 3 dagar och sen inte mer. :( 
    ok...

Har du testat att smörja in händerna med olivolja o sova med bomullsvantar?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Katja77

Bodyshops African spa, den enda som funkar för mig!

Svar på tråden Tips om bra handkräm