• PrincessOfIce

Tips om bra handkräm

Varje år sen min son föddes 2002 har jag fått så torra händer att jag får blödande självsprickor och sjukt ont alternativt att det kliat så jag hållit på att bli tokig.
    Har försökt att hitta en bra fet handkräm som hjälper mig att hålla mina händer smidiga och inte torkar ut men så fort det blir lite kallare så kommer de på posten ändå..

Nu undrar jag om ni har några bra krämer att rekommendera. Kanske någon som du själv använder vintertid?  
    Börjar bli desperat då mina händer har börjat bli flammiga och torra nu.. :(

Bilden visar hur det kan se ut. Är ovanligt fint just där men det var den enda jag kunde hitta och är från i våras..   

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Svar på tråden Tips om bra handkräm
  • Skruttelito

Den här från Bodyshop funkar bra tycker jag. Men den doftar väldigt starkt så jag kan tyvärr inte använda den på jobbet.

• PrincessOfIce
    La Lola skrev 2011-10-18 15:53:56 följande:
    Bra!

Har du testat att smörja oftare?
    Isåfall får jag ju inget gjort då jag blaskar med vatten hela tiden pga ingen diskmaskin.
  • PrincessOfIce
    MammaMilla skrev 2011-10-18 15:58:06 följande:
    Mina händer ser också ut så, och det bästa tipset är FOTcreme. Sån man ska ha på spruckna hälar.... Där är nått ämne där i som hjälper jättebra mot sprickor på händerna med + att dom oftast är ganska feta

Provade faktiskt det i våras. Den hjälpte varken på fötterna eller på händerna. kanske var fel märke.. Vad vet jag.
  • La Lola
    PrincessOfIce skrev 2011-10-18 16:08:19 följande:
    Isåfall får jag ju inget gjort då jag blaskar med vatten hela tiden pga ingen diskmaskin.
    En tanke, du kanske ska dra ner på diskandet så att huden får vila lite?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • PrincessOfIce
    Skruttelito skrev 2011-10-18 16:06:07 följande:
    Den här från Bodyshop funkar bra tycker jag. Men den doftar väldigt starkt så jag kan tyvärr inte använda den på jobbet.

Exakt hur starkt doftar den? Har migrän och är lite känslig för starka parfymer och dofter.
  • PrincessOfIce
    La Lola skrev 2011-10-18 16:09:37 följande:
    En tanke, du kanske ska dra ner på diskandet så att huden får vila lite?

jovisst. Får försöka få ungarna att diska.
  • La Lola
    PrincessOfIce skrev 2011-10-18 16:10:50 följande:
    jovisst. Får försöka få ungarna att diska.
    Ja eller diska en gång om dan?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Joico
    MammaMilla skrev 2011-10-18 15:58:06 följande:
    Mina händer ser också ut så, och det bästa tipset är FOTcreme. Sån man ska ha på spruckna hälar.... Där är nått ämne där i som hjälper jättebra mot sprickor på händerna med + att dom oftast är ganska feta
    Håller med! Compeed nattkräm för spruckna hälsar, den kan du prova TS!
  • Skruttelito

Jag har också migrän men den funkar för mig. Men den doftar rätt starkt. Har du bodyshop i närheten så gå förbi och provlukta :)

• lelodi

Loccitane. Suveränt bra men dyyyyyr.....

Svar på tråden Tips om bra handkräm