Inlägg från: PrincessOfIce |Visa alla inlägg
  • PrincessOfIce

Tips om bra handkräm

Varje år sen min son föddes 2002 har jag fått så torra händer att jag får blödande självsprickor och sjukt ont alternativt att det kliat så jag hållit på att bli tokig.
    Har försökt att hitta en bra fet handkräm som hjälper mig att hålla mina händer smidiga och inte torkar ut men så fort det blir lite kallare så kommer de på posten ändå..

Nu undrar jag om ni har några bra krämer att rekommendera. Kanske någon som du själv använder vintertid?  
    Börjar bli desperat då mina händer har börjat bli flammiga och torra nu.. :(

Bilden visar hur det kan se ut. Är ovanligt fint just där men det var den enda jag kunde hitta och är från i våras..   

Ta vara på småbarnstiden.. Den försvinner VÄLDIGT FORT!
  • Svar på tråden Tips om bra handkräm
  • PrincessOfIce

Sweet life skrev 2011-10-18 15:24:10 följande:
    Weledas!

Deras produkter över lag sparkar rumpa!! Bara naturliga ämnen, inget som torkar ut eller för huden beroende av mer kräm...
    Ska undersöka Weleda nästa gång jag gör ärenden.  tack för tipset. :)

La Lola skrev 2011-10-18 15:26:16 följande:
    Jag upptäckte av en slump en handkräm som säljs på Lidl.
    Den är kanonbra tycker jag!

Iseree heter den.

Har du testat Helosansalva annars?

Har tyvärr ingen Lidl häromkring men om jag får syn på en ska jag kolla.. :)

Japp. Min pappa gav mig helosansalva när jag bodde hos honom i våras. Hjälpte typ 3 dagar och sen inte mer. :( 
  • PrincessOfIce
    Joico skrev 2011-10-18 15:27:10 följande:
    Jag hade provat att smörja med Locobase Fet eller Repair vid sänggående, eventuellt sova med tunna bomullshandskar också.
    Dagtid hade jag smörjt med Neutrogena NF Hand cream

Tyvärr funkar ingen av dessa salvor för mig har redan provat utan resultat. :( Tack ändå
  • PrincessOfIce
    La Lola skrev 2011-10-18 15:31:27 följande:
    ok...

Har du testat att smörja in händerna med olivolja o sova med bomullsvantar?
    Japp. gör det precis i början av uttorkningen, Hjälper lite.
  • PrincessOfIce
    La Lola skrev 2011-10-18 15:33:53 följande:
    Ok

Hur ofta smörjer du händerna?

Varje gång jag haft med vatten att göra.
  • PrincessOfIce
    Nemi76 skrev 2011-10-18 15:39:26 följande:
    Tror att det är denna som svärfar använder
    www.lush.se/2361%20Lemony%20Flutter.html

Får undersöka det där. Har lite svårt att ta mig in i Lushbutiker pga migrän
  • PrincessOfIce
    La Lola skrev 2011-10-18 15:53:56 följande:
    Bra!

Har du testat att smörja oftare?
    Isåfall får jag ju inget gjort då jag blaskar med vatten hela tiden pga ingen diskmaskin.
  • PrincessOfIce
    MammaMilla skrev 2011-10-18 15:58:06 följande:
    Mina händer ser också ut så, och det bästa tipset är FOTcreme. Sån man ska ha på spruckna hälar.... Där är nått ämne där i som hjälper jättebra mot sprickor på händerna med + att dom oftast är ganska feta

Provade faktiskt det i våras. Den hjälpte varken på fötterna eller på händerna. kanske var fel märke.. Vad vet jag.
  • PrincessOfIce
    Skruttelito skrev 2011-10-18 16:06:07 följande:
    Den här från Bodyshop funkar bra tycker jag. Men den doftar väldigt starkt så jag kan tyvärr inte använda den på jobbet.

Exakt hur starkt doftar den? Har migrän och är lite känslig för starka parfymer och dofter.
  • PrincessOfIce
    La Lola skrev 2011-10-18 16:09:37 följande:
    En tanke, du kanske ska dra ner på diskandet så att huden får vila lite?

jovisst. Får försöka få ungarna att diska.
  • PrincessOfIce
    Skruttelito skrev 2011-10-18 16:06:07 följande:
    Den här från Bodyshop funkar bra tycker jag. Men den doftar väldigt starkt så jag kan tyvärr inte använda den på jobbet.

var in på bodyshop idag. tyvärr doftade den lite för mycket för att jag ska kunna ha den. :( tack ändå.
  • PrincessOfIce
    citrus skrev 2011-10-18 20:03:16 följande:
    Jag har med problem med torra händer, var på apoteket förra veckan och fick en provtub på decubal intensive creme. Jag skämdes när jag gick dit och visade mina händer. Jag får sprickor på fingertopparna och i vecken på handflatan, så hade jag tvättat håret med silvershcampo (som har lila färg) och mina händer såg smutsiga ut när jag skulle visa för apotekaren. Har andvänt krämen några dagar och den är väldigt fet men går in snabbt i huden 70% fett. Händerna blir lite glansiga efter användning av krämen annars tycker jag den är skön att ha på och det har hjälpt lite mot sprickorna, får nog använda mer för att verkligen se hur mkt den hjälper. Den är parfymfri dessutom.

decubal är bra. har använt den funkade en säsong ungefär..
  • PrincessOfIce

Jag har haft diskmaskin i alla år förutom nu då den har gått sönder.
    Får megatorra händer ändå och så har det varit de senaste 9 åren hur jag än gjort.

Har torr hud i ansiktet också men där har jag en bra kräm som återfuktar. känns som om de flesta företag som skapar dessa krämer inriktar sig på ansiktet medan händerna är mindre bra för de med torr hud där.

har till och med provat en kräm som luktade fisk. den var smidig med fiskdoften var för intensiv. :(   

Svar på tråden Tips om bra handkräm