• sassus

    Fler i Jönköping som ska ha barn i april 2012?

    Vi väntar vårt andra barn i april. Dottern fyllde två år i juni. Skulle vara jätteroligt att komma i kontakt med andra i eller runt Jönköping som också väntar barn kring den tidpunkten. Kanske kan man bli ett gäng som kan träffas då och då?

    Jag och min sambo har nyligen köpt ett radhus i Huskvarna.

    Hoppas på lite fart i tråden  

  • Svar på tråden Fler i Jönköping som ska ha barn i april 2012?
  • ReasonWhy

    Hej!
    Min sambo och jag väntar barn den 16 April 2012. Nyss flyttat från Huskvarna till Jönköping men jag jobbar i Huskvarna när jag inte är på högskolan. Jag skulle också tycka det var kul att hitta fler som ska ha barn runt april! Har bara bott i dessa sydliga breddgrader i ett år så jag känner inte så många :)
    Vilket datum har ni fått?

  • sassus

    Hej! Va kul att man inte är ensam om att vänta barn i Jönköping Vi har inte heller bott här så länge, flyttade in i mars, men pluggade även här för några år sedan. 

    Vi har inte varit på ultraljud ännu, så har inte fått något beräknat datum än, men enligt fl blir det 26 april  

    Det är verkligen mycket roligare om man träffar andra som också är föräldralediga. Jag klättrade på väggarna sist, innan jag träffade några andra mammor att umgås med Så det skulle verkligen vara kul att hålla kontakten, och kul me om fler hittar till tråden.

    Har du mått bra och så? Jag har mått väldigt illa, och nu är jag helt otroligt trött hela tiden. Enligt fl gick jag in i vecka 16 igår, och då står det att den värsta tröttheten brukar gå över... Men inget jag har märkt med andra ord

  • ReasonWhy

    Ursprungligen är vi inte smålänningar någon av oss, min sambo har bott här i tio år men jag har bara bott här i lite över ett år. Jag är från Stockholm som början, men det är jobbigt att pendla till kärleken så tillslut blev det Jönköpingsbo av mig :) Det trivs jag med!
    Eftersom jag är hitflyttad så känner jag inte så många av den anledningen heller, så jag skulle tycka det var väldigt roligt med lite andra mammor att hitta på lite saker med :)

    Vi var på KUB testet i vecka 12 och fick det uträknat då. Men det är inte långt kvar till nästa UL. Det ska bli så kul. Jag går in i vecka 18 på Tisdag.

    Jag har inte heller mått så bra... Jag har mått illa hela tiden. Det är lite bättre nu än de första tre månaderna men fortfarande så är det tufft om morgnarna. Och trött är jag verkligen, jag är nog världens tråkigaste sambo. Klockan 19 tycker jag att det är dags att gå och lägga mig, haha. Så nä jag tycker mig inte heller märka att det gått över. :)

  • sassus

    Ja fy vad man känner sig tråkig nu för tiden. Man är bara trött trött trött. Fast hade ett par kompisar hemma hos oss i fredags, och jag var nästan piggast av oss alla. Förstår inte vart den energin kom från  

    Jag längtar verkligen tills ultraljudet. Med dottern hade jag redan gjort två när jag var i samma vecka som nu, så det känns lite konstigt att inte ens ha gjort ett. Tänk om man kommer dit, så finns det ingen bebis i magen Ser fram emot när magen börjar växa me, för nu är det uppsvälld som en ballong och det är inte kul när alla börjar misstänka att man är gravid innan den riktiga magen ens har kommit.  

    Var inne på din presentation förut och smygläste lite. Vi jobbar lite inom samma bransch, eftersom jag är lärare för högstadiet.. Och jag tror verkligen inte det är så stor skillnad på en 2-åring och en 14-åring alla gånger  

  • ReasonWhy

    Låter ju underbart! Jag hoppas jag kan bli drabbad av en sån pigghet snart. Lär behöva det till nästa skolvecka. Pluggar på distans så jag har en innevecka snart. Då blir det långa tunga dagar. Längtar inte!

    Min mage är stooor nu. Senaste 3 veckorna har det verkligen hänt grejer. Nu är man inte så smidig längre. Hoppas magen tar det lite lugnt med växandet nu, annars kommer jag bli enorm ;)
    Jag får ju vänta en extra vecka för jag skulle eg varit på UL när jag är i skolan. Så nu börjar det kännas olidligt. Jag ska dit vecka 47, kanske samma vecka som du då efter som jag blir lite sen :)

    Vad kul att vi är i samma bransch! Det är gott virke i alla sorters lärare ;) Min sambo är också lärare på högstadiet. Låter som vi kan ha en del att tala om. Kul!

  • sassus

    Va kul att din sambo också är lärare. Vart jobbar han om man får fråga? I jönköping nånstans? 

  • sassus

    Frågan är om inte din sambo jobbar på samma skola som min efter lite luskande  

  • rebelracing

    hej o grattis till era graviditeter =)
    Jag hakade på den här tråden för de va så få trådar i närheten av huskvarna :P
    Jag o min sambo har bf den 14 juni :)  har själv bara bott här nere sen i sommras så känner inte
    så värst många :P  

  • Annar

    Hej på er!


    Jag är också nyinflyttad till stan och nu har vi flyttat ut till Huskvarna.


    Väntar mitt första barn i april och hoppas på att träffa några förväntansfulla blivande mammor i närheten..
    Antar att det kan både bli härlig toch långsamt när man ska gå hemma sen =)
    Känner inte heller så många här nere just nu!!

Svar på tråden Fler i Jönköping som ska ha barn i april 2012?