Jo tack, livet handlar mycket om hockey just nu och det kommer det förhoppningsvis att göra lång tid framöver
Sonen på 8 år tränar mån, ons, fre och sön, och har ofta match och cup på helgen. Men jag tycker att "vi" är i ett bra lag, iofs ett väldigt elitsatsande lag, men vi behöver definitivt inte ställa upp på a-lagets matcher eller något liknande. Vi skjutsar till träningarna och hämtar från träningarna, följer med på cuper samt hjälper till på lagets enda egna cup (en dag/ säsong). Dessutom är de andra föräldrarna så himla bussiga och trevliga så vi slåss nästan om att få ta sonen till hockeyn
Sonen spelar fotboll i en mindre klubb och det tycket jag är betydligt värre; cuper var och varannan helg, icke-utbildade tränare (i hockeyn är tränarna väl utbildade i både pedagogik och andra saker såsom tex kostens betydelse vid träning) som definitivt gör a-lag och b-lag redan nu, ett måste att hjälpa till på cuper som klubben anordnar som laget inte ens får lov att spela i etc. Men så är jag inte ett dugg intresserad av fotboll heller, så därför letar jag nog fel...
Men ska man vara hockeyförälder så är det en livsstil, och fortsätter det så här så kommer det att bli väldigt tomt den dagen sönerna (ja, yngsta sonen kommer också att få börja spela om han vill, dottern provade på men ville tyvärr inte fortsätta) får eget körkort och kan ta sig till träningar och cuper själva