• caspersmamma 08

Flick namn

Jag väntar en flicka i mars och har börjat lite smått att tänka på namn men har inte kommit på något än som jag fastnat för så jag skulle behöva lite förslag.

Jag vill att de ska vara enkelt att säga, sött, vanligt men endå inte för vanligt. Namnet Sofia skulle jag gärna ta men det heter min lillasyster så det går ju tyvärr inte. Har även tänkt på Lova men är inte riktigt säker.

När jag väntade sonen så hade jag dessa tjej namn:
    Elin, Maja, Elsa,

• Svar på tråden Flick namn
  • strojes

Sara, Linda, Malin, Marie, Lisa, Linn, Julia, Jenny, Jessica, Molly, Hedda,

• Kaos85

Junia, sååå himla fint!
    När/Om vi (förhoppningsvis) plussar inom snar framtid och det skulle visa sig bli en tjej så vill jag ha Junia :) Gubben vill däremot ha namnet på min ena WoW karaktär :P

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • caspersmamma 08
    strojes skrev 2011-10-19 21:05:53 följande:
    Sara, Linda, Malin, Marie, Lisa, Linn, Julia, Jenny, Jessica, Molly, Hedda,
    sara är fint, Linda heter jag, Molly har jag haft i tankarna förre jag blev gravid men nu kan jag inte riktigt bestämma mig om jag tycker om det. De andra namnen faller mig inte i smak.
    Kaos85 skrev 2011-10-19 21:09:04 följande:
    Junia, sååå himla fint!
    När/Om vi (förhoppningsvis) plussar inom snar framtid och det skulle visa sig bli en tjej så vill jag ha Junia :) Gubben vill däremot ha namnet på min ena WoW karaktär :P
    Fint men för konstigt och min sambo skulle aldrig gå med på det.
  • sandra79a

Gamla namn är fina tycker jag =) som typ Astrid. Min dotter heter Tilly så det är helt annorlunda =)

• Brünnhilde

Agnes, som du fått på förslag redan, är väl jättefint..! Det är både rart och klassiskt på samma gång - bl.a. finns det ju ett helgon som heter det..!

Molly säger dock jag absolut nej till. Molly, Polly och Dolly är nog de värsta flicknamnen jag vet - i engelska filmer och romaner, brukar det alltid vara de enfaldiga pigorna som heter det..! Och i nyare tid strippor o porraktriser! Död

• DreamSmurfan

Joline är ett namn som jag har fastnat för, men vi fick en kille så han fick inte heta det Linus fick han heta, upptäckte sedan att han har namnsdag på vår bröllopsdag...

Astrid, Amelia, Birgit, Cecilia, Emilia, Elsa, Ebba, Emma, Fiona, Hanna, Isabell, Jenny, Julia,Kristin, Katrin, Kajsa, Karin, Lena, Maja, Natalie, Pauline, Rebecka, Sofie, Sara, Therese, Tilda, Wilma, Åsa,

Här finns några att välja på : www.barnnamn.se/

Här kunde man slumpa fram ett namn(kul att se vad det blev) www.babyhjalp.se/barnnamn

Här skriver du in ditt och din mans namn och får ett namnförslag: svenskanamn.alltforforaldrar.se/

• caspersmamma 08
    Brünnhilde skrev 2011-10-20 19:41:47 följande:
    Agnes, som du fått på förslag redan, är väl jättefint..! Det är både rart och klassiskt på samma gång - bl.a. finns det ju ett helgon som heter det..!

Molly säger dock jag absolut nej till. Molly, Polly och Dolly är nog de värsta flicknamnen jag vet - i engelska filmer och romaner, brukar det alltid vara de enfaldiga pigorna som heter det..! Och i nyare tid strippor o porraktriser! Död
    Agnes tyckte min dotter om ska fråga sambon ikväll vad han tycker. Molly kommer det inte bli.
    DreamSmurfan skrev 2011-10-20 19:59:34 följande:
    Joline är ett namn som jag har fastnat för, men vi fick en kille så han fick inte heta det Linus fick han heta, upptäckte sedan att han har namnsdag på vår bröllopsdag...

Astrid, Amelia, Birgit, Cecilia, Emilia, Elsa, Ebba, Emma, Fiona, Hanna, Isabell, Jenny, Julia,Kristin, Katrin, Kajsa, Karin, Lena, Maja, Natalie, Pauline, Rebecka, Sofie, Sara, Therese, Tilda, Wilma, Åsa,

Här finns några att välja på : www.barnnamn.se/

Här kunde man slumpa fram ett namn(kul att se vad det blev) www.babyhjalp.se/barnnamn

Här skriver du in ditt och din mans namn och får ett namnförslag: svenskanamn.alltforforaldrar.se/
    Joline är fint men inget för oss, Emma kom jag själv på idag men sen nu ikväll så träffade jag några mammor från mammagruppen och blev då påmind att enns mamma yngsta barn heter Emma. Isabell hade jag gärna tagit men de heter barnens kusin så det är tyvärr upptaget.
    Kollade vad barnet skulle heta när jag skrev in våra namn och då blev det Vendela hade det namnet i tankarna när jag väntade sonen men har för mig att sambon inte tyckte om det.
Svar på tråden Flick namn