Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Vad duktiga föräldrar vi är! Vi lärde vår son gå när han var 9 månader! Varför gör inte ni andra det??

Ja, jag förstod tanken och håller med helt och hållet!

• lövet2
    Drake skrev 2011-10-19 22:02:21 följande:
    Jag kan ju dock tycka att det är en viss skillnad mellan att lära ett barn, som har förmågan att sova, att just sova, men utan att mamma/pappa sitter bredvid. Och lära ett barn, som inte har tillräckligt stark kropp eller motoriken att gå. Tycker inte du det?
    Nej, jämförelsen gäller alla dem som ska träna sina spädbarn att sova på samma sätt som vuxna gör. De som alltså stenhårt tränar sina spädbarn för att de ska kunna göra något som de annars skulle ha gjort när de varit uppåt 1 år eller 2.
  • lövet2
    Drake skrev 2011-10-19 22:43:15 följande:
    Men mår du bättre nu genom att raljera över dem som fortfarande tror att de kan få sitt barn att sova bättre? Du får det att låta som att de som försöker få sina barn att sova bättre är dumma i huvudet när du jämför det med att tvinga sitt barn att gå. I mina ögon är det inte samma sak. Barnet kan redan sova, men sover dåligt och det ligger i vår natur att vi då vill att barnet sover bättre. Om ditt barn kan gå, men går dåligt, vill du inte hjälpa barnet att gå bättre? Eller väntar du tills det kanske rättar till sig självt?
    Detta kanske för att många av de föräldrarna faktiskt är lite dumma i huvudet? De kan liksom inte tänka själva. Någonstans har de läst eller hört att de bör betrakta sin babys naturliga sömn som ett problem, och de har inte tillräckligt med hjärna för att ifrågasätta det påståendet ...
  • lövet2
    Remia skrev 2011-10-20 07:12:48 följande:
    Jaha... det var alltså ingen sanning bakom TS?
    Varför inte lägga det i sandlådan där det hör hemma då?
    Antagligen för att det inte är ett plojinlägg utan ett ironiskt menat debattinlägg om sömnmetoder för barn.
  • lövet2
    TS - jag gjorde ett liknande försök för några år sedan. Folk blev då så upprörda, så moderatorerna ansåg sig vara tvungna att ta bort hela tråden. Kanske var tionde förstod ironin, och jag i min tur förstod att det fanns väldigt många korkskallar på FL. Så här såg trådstarten ut i sin helhet - med smileysar och allt:

"Ny revolutionerand matmetod!

Denna nya metod (skapad av mig), är till för barn från ca 8 månader. Man kan naturligtvis börja tidigare. Alla föräldrar känner sitt barn bäst och kan avgöra om barnet är moget.
    Metoden är till för att lära barnet äta själv och tycka om maten. Den går till så här:

Sätt barnet i matstolen och spänn fast det i en sele. Dels för att barnet inte ska trilla ur stolen och dels för att det inte ska klättra ur. Ställ fram mat, dryck och en sked. Klappa barnet på huvudet och säg "Varsågod!". Sedan går du ut ur köket.
    Efter 5 minuter går du in, upprepar proceduren och går ut igen. Barnet kanske protesterar genom att skrika, men det går över!
    Första dagen kan det ta några timmar innan barnet ätit upp sin mat, men efter bara några dagar brukar barnet ha lärt sig att äta vad som helst, och dessutom alldeles själv. Man blir så stolt som förälder när man ser sitt barn glatt kasta sig över maten! Lycka till!

PS - All eventuell likhet med 5mm är en ren tillfällighet .... DS "
Svar på tråden Vad duktiga föräldrar vi är! Vi lärde vår son gå när han var 9 månader! Varför gör inte ni andra det??