• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Kexet

Om du och din man tänker skiljas och du ens funderar över könet på barnet efter att ha försökt i över ett år, tycker inte jag att du är redo för att bli mamma.

• Vanilj L
    Twiist3d skrev 2011-10-20 10:47:41 följande:
    Men.. Jag skulle också bara vilja ha flickor.
    Dels för att jag bara är uppvuxen med syskon, och sen så
    är jag en "flick-mamma".
    Men om jag skulle få en pojke nästa gång jag får barn,
    så skulle jag inte älska barnet mindre för det!!! Det är ju ändå
    mitt och min blivande mans barn!

Men jag förstår mammor och pappor som vill ha ett specifikt kön.
    Men jag skulle aldrig kunna göra en abort bara för att det är "fel kön".

Vi människor fungerar ju olika. Som tur är.

Ja det är ju tur det.
  • Blablabla

Blir mörkrädd när jag läser detta. Har bara läst Ts. Du skulle användt skydd & är en människa som onte ska skaffa barn.

• 3 barns mamma84

Det är fel av ts att skaffa en sådan tråd för hon vet att folk ogillar henne i detta fall
    MEN det är aldrig rätt att säga till någon ''För gör du de inte förtjänar du inga barn!''
    Det är en nertrykningsnivår som är väldigt lågt för oss kvinnor här i familjeliv. 
    Alla förtjänar att ha barn men om man ser barn som hobby och som uppvissningar är självklart fel.
    Ett barn oavsett POJKE eller FLICKA
    Tror det börjar gå för långt med detta nu och detta har väl också sammband med hur fina flickkläderna är och hur tråkiga pojkkläderna är !!   

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Vanilj L
    Anonym (b) skrev 2011-10-20 11:39:19 följande:
    Hej TS, jag förstår dig faktiskt! Jag har en liknande bakgrund som du (våldtäkt) och hade alltid svårt för tanken att jag kunde få en son. Jag ville inte ha en son. Mina tankar om män är som dina - väldigt låga - även om det så klart finns undantag. Abort hade jag nog aldrig övervägt, men jag funderade starkt på att åka till Cypern och välja kön. Så desperat var jag att INTE få en pojke.
    Och så blev jag gravid och fick en pojke Under graviditeten tvivlade jag fortfarande lite - kommer jag att kunna älska honom? Hur ska det gå? Så snart han låg på min mage efter förlossningen så älskade jag honom så oerhört mycket. Han har hunnit bli en fin liten 3-åring, klok, rolig, känslig, busig och inte alls lik de snaggade, krig-lekande, hänsynslösa pojkar jag brukade förfasa mig över. Nu har jag en dotter också, jag känner mig välsignad. Välsignad för att jag har två så fina barn. Din son kommer inte att vara som "de andra" pojkarna och männen. Du kommer att älska honom och du får en chans att uppfostra en bra man. Lycka till!
    Förstår inte hur man kan tänka så till sitt kommande barn, när man inte tänker så om mannen man lever ihpp med och skaffar barnet med. Det mest naturliga då är väl att leva ensam. Sorligt.
  • Anonym (pucko)
    Anonym skrev 2011-10-22 08:49:02 följande:
    Vilken svinig kommentar! Hur tror du att det du skrev hjälper TS? Och varför skulle inte psykiskt sjuka få ha barn? Verkar finnas mycket fördomar att ta av hos dig...
    ja vad tror du? psykiskt sjuka är inte ens kapabla att ta hand om sig själv hur faan ska de då kunna ta hand om ett barn?? det är synd om barnet INTE ts
  • MikuAndSaraLi

Jag har själv blivit illa behandlad av MÄN och POJKAR och KILLAR under mitt liv.
    Blivit våldtagen av killar och män som liksom skulle varit mina Vänner.
    Samt blev jag mobbad av män i min släkt under min barndom.

Känner starkt förakt för män i allmänhet. (Med vissa undantag)

Men skulle jag få en son - so what?

Get the hell over it, Ts. Don't be such a *ussy.

Vad DU har gått igenom angår inte dina barn för fem öre. Det är inte deras problem.

Min dotter är ett resultat av en våldtäkt med en av dessa "vänner".
    Klandrar jag henne för dej?
    Nej verkligen inte - det är inte hennes problem, det har INGENTING med henne att göra.

Väx upp, Ts.

• Anonym (??)

Citerar mitt eget inlägg eftersom ingen verkar läsa TS kommentarer..

"Hon har graviditetsdepression och anser själv att hon tänker knasigt.. Finns fler här inne som kommit med liknande situationer där dom önskat ett annat kön på barnet, men att det blivit bra i slutändan. Det är SÅNT TS är ute efter.

TS skriver att hon inte kommer göra abort, hon är bara orolig över sina känslor."

• Anonym

dålig stil ts , ditt s.k förhållande kommer bli skillsmässa direkt om du väljer abort pg av kön . om ni nu skall försöka igen utan skillsmässa va glad att du nu blev gravid trots det oplanerade de finns dem som inte kan få barn över huvud taget . 

• Anonym
    Anonym (pucko) skrev 2011-10-22 11:16:06 följande:
    ja vad tror du? psykiskt sjuka är inte ens kapabla att ta hand om sig själv hur faan ska de då kunna ta hand om ett barn?? det är synd om barnet INTE ts
    Det kan säkert vara synd om barnet etc, det var inte sakfrågan jag reagerade över, utan över på vilket okänsligt sätt "argumentet" framfördes på. Man kan självfallet ha åsikter om hur lämpligt/olämpligt det är för människor med psykiska funktionshinder att sätta barn till världen, men man behöver inte framföra sina synpunkter på det kallhamrade och empatilösa sätt som jag reagerade på.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke