• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • PruttPottan

Och hur kan det vara oplanerat när ni försökt och gjort ett sista försök??

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • Pussesnuttan

Ja, skaffa barn är ju en säker lösning på att problem i ett förhållande löser sig -NOT!

• Jagsjälv
    Pussesnuttan skrev 2011-10-21 14:33:32 följande:
    Ja, skaffa barn är ju en säker lösning på att problem i ett förhållande löser sig -NOT!
    Nej, snarare tvärt om! Vill man få ett kasst förhållande att ta slut så skaffa barn.

Är denna tråd sann och du gör abort för att du inte vill ha en son så är det helt sjukt! Vad är det för en uppväxt som leder till att man bara vill ha en dotter? Då kanske man inte ska ha barn alls. Kan låta hårt, men det står jag för!
  • Anonym (MammaMu)

Jag blir lika bestört varje gång jag läser trådar som handlar om kön. Jag  kan inte förstå det!
    Det handlar om en människa, en person. 
    Vad kan man göra med döttrar som man inte kan göra med söner??

Har man en sån sned syn så kanske man skall passa sig ifrån att över huvudtaget ha samlag. ( under ägglossning i alla fall, och oskyddat )

• Anonym (pojkmamma)

Hej TS,

jag kände precis som dig.
    Jag ville såååå gärna ha en flicka. Innerst inne kände jag på mig att det  va en pojke och kände att det vill jag verkligen inte ha. 
    Sen gjorde vi ett köns UL för att ta reda på vad det va (dom säger inte det på vanliga UL här i kommunen)
    När han sa att det va en pojke blev jag verkligen rasande, jg blev skitsur, sa att då vill jag inte ha barnet o betedde mig helt oresonligt.... Jag kände så ända fram till  förlossningen, ändå försökte jag pigga upp mig med att köpa fina killkläder, tapetsera rummet, komma på ett fint namn osv men det hjälpte inte.
    Så kom förlossningen och pappan till min pojke va skitnervös om hur jag skulle reagera när sonen kom ut.

Där låg han i min famn, världens finaste underbaraste lilla kille.
    Alla dom känslorna jag hade innan va helt bortblåsta, varför kunde ingen bara sagt att det va HAN som låg där inne. Jag har aldrig önskat att det skulle blivit annorlunda, va skulle jag göra med en tjej som jag inte kan göra med honom? Han är så fantastisk på alla sätt och jag är nog den mest stolta mamman i världen. Jag hade gärna fått en liten gosse till, känner inte alls att jag behöver en av varje eller så.

Min sambo va orolig att jag skulle ha dåligt samvete för att jag kände så innan, men inte ett uns. Jag visste ju inte att det va han som låg där innan, jag hade ju inga barn sen innan, jag visste ingenting.
    Nu kan jag bara skratta åt mina gravidkänslor, helt galet och jag kan inte relatera till det nu. Bara tycka synd om mig att jag verkligen kände så mycket o starkt.

Sen spelar det ingen roll hur mycket andra säger att det är fel att känna så,
    att det kommer säkert gå över när bebisen kommer.
    Det spelar ingen roll, för det känns ju fruktansvärt jobbigt när man lever i det.
    Man kan ju inte rå för det.

Jag önskar verkligen att du kunde få känna ett litet pytteuns av det jag kände när min son va ute,
    så du bara kunde fått lite ro resten av din väntan.

LYCKA TILL TS, hoppas du kommer känna annorlunda snart .{#emotions_dlg.flower} 

• Pimey

såna som du ska INTE ha barn om du har det tankesättet. var glad att du ens kan bli gravid och var glad om barnet är friskt!

• Anonym (pojkmamma)
    Pimey skrev 2011-10-21 15:08:48 följande:
    såna som du ska INTE ha barn om du har det tankesättet. var glad att du ens kan bli gravid och var glad om barnet är friskt!
    Man kan faktiskt få helt snea tankar och känslor som man inte kan rå för ...
    Du kan inte känna att det är synd om TS och måste vara oerhört jobbigt för henne att känna så???? 
  • Pimey
    Anonym (pojkmamma) skrev 2011-10-21 15:23:10 följande:
    Man kan faktiskt få helt snea tankar och känslor som man inte kan rå för ...
    Du kan inte känna att det är synd om TS och måste vara oerhört jobbigt för henne att känna så???? 
    Nää jag känner faktiskt INGEN sympati för henne. Mår hon så jävla dåligt för att hon tidigare blivit utsatt för fysiskt och psykiskt våld av en man och sedan ska sätta ett barn till världen då oddsen är 50% chans att det blir en pojke då ska man inte ha barn. det är inte könet som gör om barnet kommer bli underbart eller inte!
  • Anonym

Om du tar bort detta barnet på grund av könet, ska du fortsätta att göra det tills du får "rätt" kön då?

• Anonym (hjälp)

Snälla du, jag hoppas innerligt att du får prata med någon snart. Det är inte bra att gå runt och tänka sådär, rent spontant tänker jag, fan vilken männsika, jag har själv haft svårt att få barn och vet flera som inte kan få och ut den synvinkeln fattar jag det inte alls.

MEN du tycker ju själv att det är jobbigt att du känner såhär och då är det ju något som är rätt iallfall, jag tror och hoppas att du kommer få rätsida på dina känslor.
    Hur allt kommer bli med dig och din man kan bara ni avgöra.

Lycka till med allt, och som sagt sök hjälp snabbt!   

Barn är ingen självklar gåva, ta vara på den om du får den! 

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke