Inlägg från: piapiapia |Visa alla inlägg
  • piapiapia

Ledsen :'(

Vet vad du går igenom! Vi försökte inte i 3 år men nog för att det skulle vända upp och ner på allt. 

Ett tips är att inte tänka på alla de som blir gravida hela tiden. Skryt om hur snabbt det gick att bli gravid...och bla, bla, bla. Så trött på att höra sånt!!! 

Vi höll det också hemligt för alla. Det var jobbigt många gånger. Man blir så isolerad och det är svårt att känna glädje för andra. Jag vet inte men det är kanske inte det bästa att hålla det hemligt allt för länge.

Hur kan det komma sig att ni väntade 3 år innan ni sökte hjälp? 

• piapiapia
    FridaN88 skrev 2011-10-21 21:40:38 följande:
    det här med att käka pregotime hur funkar det?
    jag är överviktig och läkaren sa till mej att jag måste gå ner 15-20 kg innan mina ägglossningar kommer igång för jag har haft regelbunden mens innan jag började med min p-stav och sen när jag tog ut ås kom det ju ingen mens för det konstaterades då att jag hade pco. 

måste man gå ner dessa 15-20 kg innan man kan börja med det??     
    De finns ju de som går ner i vikt så kommer äl igång. Sen är det inte bra att vara gravid  och ha övervikt. Man kan få graviditetsdiabetes.

Om du måste gå ner beror självklart på hur mycket övervikt du har. Hade nog litat på läkaren ang. gå ner i vikt. 
Svar på tråden Ledsen :'(