Inlägg från: Mathiilda |Visa alla inlägg
  • Mathiilda

Ledsen :'(

Livet känns bra tungt just nu och dessa perioder kommer då och då. Jag har oregelbunden mens och lider av pco, vi har nu sökt hjälp efter 3 års försökande. 

Även fast det är jobbigt så kollar man på tv-programmen som nu går på tv om att det är svårt att få barn. 

Jag vill inte vänta mer är helt förtvivladGråter  Man ser och hör en massa som blir gravida och det verkar vara en piece of cake för dem. det är så jävla orättvist...   
    Vad ska man göra liksom och kan inte släppa tanken på barn även fast folk säger det. Det är bara min sambo och jag som vet om och går egenom detta. Jag har ingen annan att prata medGråter 

Man får väl bara leva på hoppet och att läkarvården ska kunna hjälpa oss...   

• Svar på tråden Ledsen :'(
  • Mathiilda
    piapiapia skrev 2011-10-20 23:07:37 följande:
    Vet vad du går igenom! Vi försökte inte i 3 år men nog för att det skulle vända upp och ner på allt. 

Ett tips är att inte tänka på alla de som blir gravida hela tiden. Skryt om hur snabbt det gick att bli gravid...och bla, bla, bla. Så trött på att höra sånt!!! 

Vi höll det också hemligt för alla. Det var jobbigt många gånger. Man blir så isolerad och det är svårt att känna glädje för andra. Jag vet inte men det är kanske inte det bästa att hålla det hemligt allt för länge.

Hur kan det komma sig att ni väntade 3 år innan ni sökte hjälp? 

Vi väntade 3 år för att ett tag fick v så taskig ekonomi :(
  • Mathiilda
    FridaN88 skrev 2011-10-21 03:04:16 följande:
    jag går igenom samma som du just nu och så du är inte ensam.

jag saknar själv någon att prata med iaf en som förstår vad man går igenom.

kram        

Börjar känna mer och mer att jag vill att någon i min närhet ska få veta om så att man kan få prata av sig. VI ska även gifta oss i januari och då frågade sambons bror och hans sambo på en gång ska ni ha barn? Och hon frågade sen igen vid ett annat tillfälle och då svarar man bara nej inte just nu, fast man egentligen bara vill säga som det ärGråter
  • Mathiilda

Åt pergotime förut, men dt hjälpte inte så får väl se vad de säger när vi väl får tid...

• Mathiilda
    OoJeNNieEoO skrev 2011-10-21 12:52:10 följande:
    Det hjälpte inte på mig heller, får nu sprutor som fungerar.. Vet du om du någonsin har haft egen ägglossning?

Nej, det vet jag ej :(
  • Mathiilda

Jag har ingen nära tjejkompis heller :( Det är ju alltid skönt att få prata ut, men sen är frågan hur tar man upp det med den man vill prata med?

• Mathiilda

Tack för att mi delar med er och det är väldigt skönt att få prata med någon/några...

Svar på tråden Ledsen :'(