Inlägg från: Jennie1987 |Visa alla inlägg
  • Jennie1987

Ledsen :'(

Skickar en stor kram till dig!
    Jag och min sambo har också försökt i flera år utan att lyckas bli gravida.
    Jag förstår att det måste kännas hemskt jobbigt att gå runt och bära dessa känslor inom sig.
    Jag kan bara säga som andra redan sagt: Prata om det. Om någon tar upp frågan, svara ärligt. Och om du pratar om det, kommer du se att du inte alls är så ensam som du tror. Jag har funnit väldigt många pco-tjejer i min närhet, en del av dom har blivit riktigt goda vänner till mig. Och det är skönt att prata med någon som går igenom ungefär samma känslor och funderingar, eftersom många utan "problem" kan ha lite svårt att sätta sig in i hur det faktiskt känns.

Hoppas ni kan få hjälp snart, med behandlingar osv.
    Kram

• Jennie1987
    FridaN88 skrev 2011-10-21 21:40:38 följande:
    det här med att käka pregotime hur funkar det?
    jag är överviktig och läkaren sa till mej att jag måste gå ner 15-20 kg innan mina ägglossningar kommer igång för jag har haft regelbunden mens innan jag började med min p-stav och sen när jag tog ut ås kom det ju ingen mens för det konstaterades då att jag hade pco. 

måste man gå ner dessa 15-20 kg innan man kan börja med det??     
    Oj, vi har verkligen råkat ut för exakt samma sak! Jag hade också p-stav, och sen kom inte min mens igång.
    Men jag fick Pergotime, fast jag har övervikt, så där var våra läkare olika. Jag har dock inte blivit gravid, men har lyckats gå ner en hel del i vikt :)
    Och jag tror också att det är väldigt bra att gå ner i vikt innan man blir gravid. Man får ju tänka på att man kommer troligtvis gå upp i vikt under graviditeten, och då kan det ju vara skönt att inte redan ha massa extra kilon att bära runt på. Så försöker jag tänka, och satsar på vikten i första hand :)
    Lycka till med viktnedgången!
Svar på tråden Ledsen :'(