Inlägg från: Knasiga morsan |Visa alla inlägg
  • Knasiga morsan

jag återanvänder bajsblöjor

Men fyy, hur kan man göra så här!?!?

Herregud, om man har så pass dålig ekonomi att man måste återanvända blöjor så kanske man ska ta och dra in på andra utgifter istället? Dra in på mobilen eller eventuella nöjen, eller ngn tidning eller vad som. Men inte ska ungen behöva ha samma blöja h*n bajsade i!!

Detta är alltså ngt jag ALDRIG tänkt på för att det är för mig helt ofattbart att man kan göra så. 

Det är ju som om du skulle lägga en korv i din trosa, ta bort korven och sedan fortsätta ha trosan på dig. Du skulle troligen inte känna dig fräsch!

Ja, bajset innehåller bakterier. Men så länge det är inne i tarmen är det ofarligt.
    men fakta är att när bajset är utanför tarmen så ska det absolut inte komma i kontakt med ens könsorgan utan man ska ju torka bort det då. För det är så att bakterierna finns kvar trots du torkar med våtservett. bakterier syns inte serru
    Och då kan bakterierna smyga upp mot barnets könsorgan (snopp alt. snippa) och gojsa till sig med bakterierna där och kan ge upphov till infektioner..

det är inte bra!!!               

• Knasiga morsan
    viseversa skrev 2011-10-21 09:06:28 följande:
    Vi har inte plats. Alla bor inte i ville heller vet du=) Men visst om den är smal och liten så kanske det går. men tills dess använder vi tvättstugan.

Vi har tvättmaskin o torktumlare och vi bor i en 3-rums lägenhet med endast en toalett... Så man behöver inte bo i villa för det ska funka!!
  • Knasiga morsan
    viseversa skrev 2011-10-21 09:10:39 följande:
    Okej du har varit hemma hos oss eller? hur vet du hur våran lägenhet ser ut och hur stort badrum vi har? Kan du få in en tvättmaskin och en torktumlare på 4kvm och samtidigt få plats med handfat toa och badkar jag DÅ är jag impad. hur många kvm bor ni på?

Har jag skrivit någonstans hur NI bor lilla bittermaja?? Har jag skrivit att NI får plats med det eller??

herregud, du sparkar ju för fan bakut för allting!!!

LÄS vad jag skrev!!! Jag kan citera mig själv igen, helt exakt :

"Vi har tvättmaskin o torktumlare och vi bor i en 3-rums lägenhet med endast en toalett... Så man behöver inte bo i villa för det ska funka!!"

Ja, då ska vi ta och gå igenom vad jag skrev
    VI = jag och min familj, har torktumlare o tvättmaskin. VI = återigen, jag och min familj som bor i en 3-a. Och med detta vill jag ta en slutsats att VI bor i lägenhet = din teori att man måste bo i villa för att ha tvättmaskin grusas.

Jag skriver ingenstans om att NI ska ha det eller få plats eller något sådant.
    Så tagga ner för fan!!      
  • Knasiga morsan
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 10:28:12 följande:
    ja jag skojar med er... Anledningen till att jag startade en korkad tråd som denna är för att kolla hur många som slösar tid på att sitta och dividera, tjafsa och bråka med varandra för en sådan här tråd. Även kul att se att denna tråd hitintills blivit läst 4023 gånger! Precis det jag ville, skapa en rubrik som lockar folk Flört Låg nämligen igår kväll och tänkte på detta, och bestämde mig för just detta ämnet. Hade först tänkt på något som "min son är skitful" eller  något annat intresseväckande!

Kul att det fungerade! Så nej, ni behöver inte vara oroliga för att min son (som jag inte ens har) behöver gå i bajsblöjor! Däremot var det förvånansvärt många ändå som tyckte att det var okej i vissa fall... skrämmande!

Jaa skrämmande att människor kunde hålla med!!
    grattis till dig TS att du lyckades med tråden!  
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor