• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Rainbow brite

Men fy fasen vad äckligt. SKulle aldrig spara en sådan blöja.
    Då slösar jag hellre på blöjorna 

• Dionadel

Jag hoppas du menar att du använder tygblöjor som du åtminstone tvättar i maskin emellan.... Men så var det nog inte va?!

• Anonym

Fy vad äckligt

Skulle du TS vilja ha en återanvänd bajsblöja på dig??

Använd tygblöjor i stället om du vill spara in en slant eller köp billigare blöjor på Lidl...

Barnet skall ha rätt i att känna sig 100 % fräsch.....       

• Försök inte
    Vissla skrev 2011-10-21 09:16:44 följande:
    Hon har ju bara sparat in tre blöjor det är max en tia om hon använder det dyraste blöjmärket.. Svårt o köpa hus för en tia
    Är det sant? Läs om, läs rätt.
  • Försök inte
    Anonym skrev 2011-10-21 09:24:49 följande:
    Jag fattar inte hur vissa kan försvara ts. Denne vet uppenbarligen inte hur allvarlig en urinvägsinfektion kan bli för ett litet barn som får urinvägsinfektion som inte kan tala om vad som är fel, då kan infektionen rätt snabbt gå upp i njurarna och bli en njurbäckeninflammation

Nej, de fattar inte och borde inte ha barn då de inte är ansvarstagande nog.
  • Hoppsan

När dom släcker alla lampor i Las vegas kan man börja tänka på att plocka korvar ur blöjan.

• SunnyBunny

Nej det gör du inte??? Du skojar med oss nu va..eller? Finns bara ett ord: Äckligt! Köp tygblöjor och tvätta åtminstone!

• mamman64

nu har jag inte läst mer än några svar men om du torkar av blöjan med en våtservett så fördelar du runt bakterierna i blöjan o på så sätt kan bajsbakterierna komma där barnet har snoppen eller snippan....det kan komma in bakterier där o barnet kan få infektion

Sen en personlig kommentar...Hur snål får man vara??

Dra in på annat o köp blöjor på xpris så har du råd!

• Danni 83

Usch vad äckligt. Det skulle jag aldrig göra och jag skulle också kolla snett på om någon sa att han/hon gjorde så.

Mamma till 2. Alvin juli -07, Liam maj -10. Mina hjärtan
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor