• Anonym (hmmm)

jag återanvänder bajsblöjor

asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.

• Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor
  • Petronella01

Nu är det flera år sedan min son hade blöjor, men jag kan inte minnas att han någonsin bajsade utan att det kom kiss också. Inte heller hade han fast avföring innan vi tog bort gluten ur kosten, så det var aldrig på tal om att återanvända blöjor. Fast även med fast bajs tycker jag det låter ofräscht.
    Tar du själv trosor ur tvättkorgen och använder? 

• Sum quod sum

Undrar lite om ts skulle tänka sig att torka av blöjan och använda den som binda ? Höjden av snålhet och du utsätter ditt barn för infektionsrisk.
    Reagerade på meningen ...om han inte har kissat en massa. Så om han har kissat lite och skitit så är det ok att återanvända? 
    Det är vanvård. 

• Anonym (barnets val)

Jag undrar ifall du skulle skrattat tills du kissat på dig lite bara lite i trosorna, eller som under graviditeten att du haft svårt att hålla tätt, skulle du inte OMG gå och byta trosor eller skulle du fortsätta gå runt i de?
    Du som vuxen har ju ett val med DINA saker men ditt barn har inte möjligheten att förstå att de inte ska vara så, du bygger ju grunden för ditt barn hur litet det än är och hygien är väl en stor grundläggande tumregel i en uppfostran? Kladda och kleta med mat när man är mindre, okej, men inte att kladda och kleta med kiss i och bajs i blöjan som barnet inte ens valt själv utan de väljer du som förälder åt barnet.. ifall det skulle uppstå en urinvägs infektion eller ifall det skulle komma in bakterier i förhuden på pojken, skulle du då säga till läkaren, nej de är för att jag återanvänder mitt barns blöjor? Snälla du tänk på ditt barn att den inte kan välja själv hur den vill ha de..
    Billigt kanske, men ohygieniskt Oja!

• Anonym (usch)

Detta kändes inte helt ok TS.
    Bajsblöjor BYTER man faktiskt...
    Man kan ju köpa billigare blöjor om man tycker ex. pampers och libero är för dyrt...
    Euroshoppers blöjor är riktigt bra.
    Willys blöjor VAR kanon tills dom gjorde om dom.
    Lidls blöjor är åxå utmärkta....
    TYGBLÖJOR är "bara" att tvätta....
    Nått att tänka på? 

• Thalis
    Anonym (hmmm) skrev 2011-10-21 08:12:03 följande:
    asså när jag säger till vänner oså att jag brukar återanvända blöjor som min son bajsat i så tittar de på mig som om jag är dum i huvet. Det är väl inget fel i de, är ju bara ekonomisk? har sonen bara lagt en korv brukar jag ta bort den och torka lite i blöjan så han kan använda den igen om han inte kissat massa.

någon mer som gör så eller? är ett bra sätt o spara blöjor på.
    Äckligt!!!
    Varför inte använda tygblöjor istället?
    Mamma till A, A, A och V.
  • SunnyBunny

Tips är att du själv TS återanvänder även dina tamponger;) Bara krama ur och skölja och sen stoppa in igen! Det är miljötänk!

• Anonym (hmmm)

ja jag skojar med er... Anledningen till att jag startade en korkad tråd som denna är för att kolla hur många som slösar tid på att sitta och dividera, tjafsa och bråka med varandra för en sådan här tråd. Även kul att se att denna tråd hitintills blivit läst 4023 gånger! Precis det jag ville, skapa en rubrik som lockar folk Flört Låg nämligen igår kväll och tänkte på detta, och bestämde mig för just detta ämnet. Hade först tänkt på något som "min son är skitful" eller  något annat intresseväckande!

Kul att det fungerade! Så nej, ni behöver inte vara oroliga för att min son (som jag inte ens har) behöver gå i bajsblöjor! Däremot var det förvånansvärt många ändå som tyckte att det var okej i vissa fall... skrämmande!

• Thalis
    SunnyBunny skrev 2011-10-21 10:26:17 följande:
    Tips är att du själv TS återanvänder även dina tamponger;) Bara krama ur och skölja och sen stoppa in igen! Det är miljötänk!
    Hahahaha
    Fyyyyyy
    Jag använder amningskupor,ska börja krama ur mjölken och åter använda dom....
    Eller not!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Anonym

Stackars barn! Aldrig slutar man förvånas. Vidrigt rent ut sagt! Usch, men förmodligen använder säkert ts sina trosor i flera veckor. Annars hade hon ju aldrig kommit på tanken med denna idiotiska id'en!

• virre85

uvi är faktiskt väldigt lätt att få min lilla dotter har haft det några ggr och då är jag jätte noga med att byta blöja ofta, byter fortfarande på natten (även om den är torr) för att jag är rädd.. Även pojkar kan få det, när jag var på sjukhuset var det en familj med en liten 3 veckors pojke som fått det.
    vill inte ens tänka på hur många min dotter skulle få om jag återanvände bajsblöjor.. huua

Som tur va har jag sökt snabbt, redan samma dag febern kommer. Just för att jag vet att det kan vara detta, jag får alltid lämna urin vid minsta feber för att kolla. Hon har fått göra alla undersökningar som dsma och ul och ingen påverkan på njurar. Får hon det en gång till så måste vi tyvärr gå in och kolla så hon inte har någon reflux? eller nått eftersom hon får det så lätt. Men peppar peppar nu har hon inte haft det på länge.

Chansa inte, deras urinvägar så små korta att det snabbt går upp i njurar och kan göra stor skada

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden jag återanvänder bajsblöjor