Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Får ditt barn slå tillbaka?

Japp, men nu har det inte varit aktuellt förrän i skolåldern riktigt, eftersom de inte gått på dagis.

• lövet2
    As mamma skrev 2011-10-22 11:57:28 följande:
    Ganska läskigt hur många som lärt sina barn att det är ok att slå tillbaka!
    Varför då? Bra kvinna reder sig själv och låter sig inte trampas på ...
  • lövet2
    LivL skrev 2011-10-22 15:50:07 följande:
    Boll:
    Nej, jag hade inte slagit tillbaka om någon slagit mig. Jag hade gått därifrån.
    Och du tar för givet att en människa som slår dig, sedan snällt ska se på medan du går därifrån? Obestämd
  • lövet2
    LivL skrev 2011-10-22 22:50:04 följande:
    Om/när detta händer, varför tar inte ni föräldrar tag i det?? Jag förstår att ni inte är där när det händer, men kontakt med lärare??
    Min yngste son fick spö då och då i skolan, av en ett år äldre kille som kom från ett hem med missbruk och våld. Jag pratade med läraren, jag pratade med rektorn, och de kunde inte göra så mycket. Mamman till pojken gick inte att resonera med, och hans styvpappa vägrade all kontakt med skolan. Läraren försökte prata med pojken i stället, men han var bara 7 år och inte särskilt resonabel (han var bara arg). Nu är det så att min son är av den fridsamma typen som inte slår tillbaka, så han var förstås ett lätt offer. Därför kvarstod problemet till och från i mer än 2 års tid.

En av mina döttrar råkade ut för något liknande med en klasskompis som också kom från ett något rörigt hem. Mina kontakter med skolan ledde till absolut ingenting. Så en dag när min dotter blivit nedslagen, så reste hon sig upp och gav gossen en rak höger. Efter det rörde han henne aldrig igen.
Svar på tråden Får ditt barn slå tillbaka?