Barnets blodgrupp???
Satt och funderade på hur man får reda på bebisens blodgrupp? Har ni fått reda på det och i såfall var? Jag har lusläst alla papper från förlossningen men där står inget.
Satt och funderade på hur man får reda på bebisens blodgrupp? Har ni fått reda på det och i såfall var? Jag har lusläst alla papper från förlossningen men där står inget.
Det får man inte om de inte tar en blodgruppering. Varför ville du veta
Tänkte att det är bra att vet om ngt händer. Men det kanske inte är så viktigt?
Man kollar bara Blodgrupp på barnet rutinmässigt efter förlossningen om du som mamma är Rh negativ eller om bebisen är gul (nyföddhetsgulsot) och behöver ljusbehandlas.
Jag vet vad sonen har eftersom jag och min man har samma, alltså har sonen också samma.
Skulle ditt barn behöva blod av någon anledning kommer en blodgruppering göras, och tills man fått svaret ger man O- (om det är akut).
Precis det vet man inte då om man inte som nån ovan skrev att du och pappan har samma. Och vid olycka eller liknande kollar de snabbt upp vid blodgrupp hon har.
De tar som sagt reda på det då det behövs. Du behöver inte kunna det
Jag vet med va mina barn har då jag är 0 + o mina ben har inte passat med mitt blod så de har upptått nått som heter ABO immunisering o då får de sola på neo i över en vecka.
du behöver inte ta reda på det, om ditt barn behöver blod så gör man en blodgruppering och kollar. Man litar alltså inte på en förälder ens om denne kan blodgrupp.
Jag vet eftersom jag är rh negativ. Annars får man inte veta.
Tack för alla svar, då vet jag.
Om båda föräldrarna tillhör till blodgrupp A , är det möjligt att deras barn har blodgrupp B ? Kan någon svara på den. Tack!