Hur gjorde du för att tappa vikt efter graviditet??
Dieter, träningsformer etc.
Vad vägde du innan graviditet?
vad vägde du efter och hur mycket har du lyckats gå ner?
Glöm inte att skriva hur lång tid det tog dig, din längd, ålder etc
Dieter, träningsformer etc.
Vad vägde du innan graviditet?
vad vägde du efter och hur mycket har du lyckats gå ner?
Glöm inte att skriva hur lång tid det tog dig, din längd, ålder etc
puffar
173cm lång
Vikt före grav: 78kg
Vikt på förlossningsdagen: 92 (tvillinggrav)
Vikt 6 mån efter grav: 58kg
Äter mycket mindre portioner, väldigt lite sötsaker (inräknat även sån't som inte är "godis" t.ex. sylt avstår jag helt). Enbart "fullfeta" produkter som mättar längre/bättre. Tränar (tyvärr) inte alls.
174,5cm lång
Vikt före grav: 93kg
Vikt på förlossningen: 116kg
vikt 8 månader efter grav: 79kg.
Jag har lagt om mina matvanor helt. Äter mindre, nyttigare och rör på mig betydligt mycket mer.
Vill inte skriva min vikt eftersom jag är grotesk men jag gick upp 10 kilo under graviditeten, ungefär 3 månader efteråt var jag tillbaka på startvikten.
Åt ganska normal kost men promenerade väldigt mycket. Gick flera timmar om dagen. Dock försvann de flesta kilona dagarna efter förlossningen men 3 av kilona var envisa rackare.
175 cm, 58 kg
Första grav: gick upp 18 kg. Allt försvann självmant på 6 mån. 28 år
Andra grav: gick upp ca 23 kg. Gick ner 10 självmant, körde kcal-räkning efter det och tappade resterande 13 kg på 6 mån. 30 år
Tredje grav: gick upp ca 16 kg. Tappade 10 sjävmant och ligger nu på ca 65 kg. Lillan är 8 v. Har börjat med kcal-räkning precis och hoppas komma ner till 60 innan jul och 58 iaf till nästa sommar. Äter alltså mindre och rör på mig mer. 32 år
Amning brukar ju vara ett bra trick. Jag gick ner till normalvikt på nåt halvår utan att ändra kost eller träna. Sen slutade jag amma och gick upp i vikt igen... då körde jag GI rivstart i två veckor och gick ner till en vikt som var lägre än utgångsvikten. Nu (någon månad därefter) ligger jag i balans igen.
Första grav: Startvikt 89 kg, gick upp 5.5kg o dagarna efter fl vägde jag 85 kg, gick ned ytterligare 9 kg halvåret efter, gjorde inget speciellt men ammade. 25 år.
Andra grav: Startvikt 85 kg, gick upp 5 kg o dagarna efter fl vägde jag 82 kg och gick ned ytterligare 6 kg månaderna efter, gjorde inget speciellt men ammade. 27 år.
Jag gjorde ingenting. Kilona rasade av mig ändå, de flesta inom ett par dagar efter förlossningen.
När jag blev gravid första gången vägde jag 76 kg (gick ned till 72 kg innan jag började gå upp något). Vid förlossningen vägde jag 81 kg och vid efterkontrollen 73 kg.
När jag blev gravid andra gången vägde jag 69 kg. Vid förlossningen vägde jag 80 kg och vid efterkontrollen 69 kg.
puffar!
Vägde 68-69 kg innan graviditeten och gick upp till 92 under grav. Nu är jag nere på 68 igen.
Jag försökte ta minst en timmes barnvagnspromenad varje dag och att äta max en sötsak per dag.
Jag är 169 cm och det tog ca 7 månader.
Jag vägde 66-67 kg innan graviditeten. Gick upp till 91 kg (!). Efter graviditeten åt jag kalorisnålt med hjälp av viktklubb.se och gick ner allt igen så när barnet var 9 månader var jag tillbaka på ursprungsvikten.
Jag går 1.5-2 h varje dag men det gör jag alltid, viktminskande eller ej.
Oj missade lite. Jag var 31 år när jag fick barn och är 167 cm lång.
Med första barnet vägde jag 68 innan gravidiet, gick upp 17 kilo och några månader efter dottern föddes vägde jag 65 kg. Gjorde inget speciellt, lite promenader varje dag och ammade.
Med andra barnet vägde jag 69 kilo vid inskrivning, gick upp 23 kilo, och hade jätte svårt att gå ner det efteråt. Så när sonen var 1,5 år och jag fortfarande vägde 80 kilo så satte jag igång med cambridge och gick en timme varje dag, plus alla små promenader eftersom jag inte hade körkort. På 3 månader var jag nere på 68 kilo igen.
Jag var 20 respektive 22 år, och 175 cm lång.
puff!